Avatar billede Slettet bruger
06. september 2002 - 10:07 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Gemme .dir fil som swf fil?

Hvordan er det nu man gemmer en director film som en flash fil?

Jeg kan ikke huske det, og kan kun hitte ud af at gemme som .dcr
Avatar billede m-kris Nybegynder
06. september 2002 - 14:00 #1
I dine "Update movies options" er der et felt, hvor du kan krydse af ud for "contert to shokwave"
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
13. september 2002 - 13:13 #2
Du kan også bruge File -> Publish (Ctrl+Shift+s)

Så skulle den gerne oprette, en swf og html fil, i den mappe hvor din dir fil er gemt. Og der vil åbne et browser vindue hvor du kan se html filen
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
17. september 2002 - 11:19 #3
Lige en ændring til mit svar. Man kan ikke lave en .dir fil om til en .swf fil, da .swf kun kan laves med flash. Director laver som du selv skrive dir filen om til .dcr, som så også kan bruges som en swf fil, på hjemmesider.
Avatar billede Slettet bruger
17. september 2002 - 18:58 #4
hehe...tænkte nok at man ikke kunne. Så må vi lave det direkte i Flash!
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
17. september 2002 - 21:31 #5
Jamen er det så vigtigt at det er som .swf fil.

Du kan jo bruge det på næsten samme måde som .dcr fil
Avatar billede Slettet bruger
17. september 2002 - 21:34 #6
Ja, næsten. Problemet opstår når man vil lave det bagud kompatibelt.

På en Win2000/IE5 maskine afspilles .swf filer fint, men når man har en .dcr fil skal den først hente den nye Shockwave player.

Det er det jeg vil undgå. Der er jo ingen grund til at genere sine brugere unødigt :)
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
18. september 2002 - 07:39 #7
Ja det er skide trælst at ens bruger skal hente shockwave player for at de kan se ens side. Så gåt brugervenligheden lidt af siden.