Avatar billede kasiwakki Nybegynder
05. september 2002 - 12:06 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

ADO error 3706

Jeg har lavet et VBprogram som skal køre dagligt på vores NT4.0-server men fik fejlen "ADO error 3706",
tænkte at der var en gammel ADO fortolker på NT maskinen så jeg prøvede på win2k serveren men har fået samme fejl...???
Nu har jeg kigget lidt her og der, men kan ikke finde guldkornet ....
Avatar billede ocp Nybegynder
05. september 2002 - 12:10 #1
3706 ADO could not find the specified provider.

Der er tydeligvis noget galt med den måde du prøver at forbinde til databasen. Må vi se din connectstring?
Avatar billede kasiwakki Nybegynder
05. september 2002 - 12:37 #2
Private Sub ORA_Conn()
    Set ConnOracle = New Connection
    ConnOracle.Open ("Provider=OraOLEDB.Oracle.1;Password=*****;Persist Security Info=True;User ID=*****;Data Source=Server")
        If Err.Number > 0 Then
            Dim MailMsg As String
            MailMsg = "Kunne ikke oprette forbindelse til ORACLE-server" & vbCrLf
            MailMsg = MailMsg & Information.Err & " " & Conversion.Error(Information.Err)
            Call SendMail(MailMsg)
            End
        End If
End Sub
Avatar billede kasiwakki Nybegynder
05. september 2002 - 12:38 #3
Dim rs As ADODB.Recordset, sql As String
    Call Ora_Conn
    Set rs = New ADODB.Recordset
    Set rs.ActiveConnection = ConnOracle
Avatar billede kasiwakki Nybegynder
05. september 2002 - 12:42 #4
Når jeg kører programmet på min comp. kører den uden problemer, jeg læste et sted om msjtor35.dll der skulle reg. på server men det vil den ikke..
Avatar billede ocp Nybegynder
05. september 2002 - 12:46 #5
Det er sikkert fordi der ikke er installeret ADO-drivere til oracle-databasen.
Avatar billede kasiwakki Nybegynder
05. september 2002 - 12:49 #6
ocp
>> Det er sikkert fordi der ikke er installeret ADO-drivere til oracle-databasen.<<
den må du gerne uddybe
Avatar billede ocp Nybegynder
05. september 2002 - 13:01 #7
Jeg anbefaler at du forsøger at oprette en dsn på serveren. Hvis det ikke kan lade sig gøre (f.eks. får jeg en fejlmedd. når jeg forsøger at lave en Oracle ODBC på min maskine) får du formodentlig en fejlmeddelelse der beskriver hvad der mangler.
Avatar billede kasiwakki Nybegynder
05. september 2002 - 13:47 #8
ocp >>lav et svar
du ledte mig på rette spor...
Avatar billede ocp Nybegynder
05. september 2002 - 13:48 #9
Jeg bukker og takker.