Avatar billede star-dk Nybegynder
05. september 2002 - 11:42 Der er 10 kommentarer

Åbning af frames

Hej!

Jeg tænkte på om der var en smart måde man kunne kalde sine frames fra alle underliggende sider,

F.eks!

Der er nogle der linker til min underside:
http://www.krybdyr.info/slangegalleri/index.htm

Der kommer mine frames ikke med!
www.Krybdyr.info

Kan man skrive noget på htm filen inde i slangegalleri så den lige henter mine frames automatisk ?
Eller gøre andet for at forhindre dette?

Jesper Stjerne
Avatar billede criterius.dk Nybegynder
05. september 2002 - 11:44 #1
Avatar billede dmdisco Nybegynder
05. september 2002 - 11:51 #2
http://www.thesitewizard.com/archive/framebreak.shtml
hvis du prøver en af dem, gider du så ikke lige skrive om hvor godt de virker
Avatar billede sthen Nybegynder
05. september 2002 - 11:52 #3
Skriv følgende i din <head>

<script language='javascript'><!-- // indsæt scriptet i head
var loadedFrame = false;
if ( !parent.loadedFrame ) { // hvis jeg ikke ligger i min ramme
  loadedFrame=true;        // så skriv rammen (pas på ' og ")
  document.write( '<frameset frameborder="0" framespacing="0"border="0"cols="175,*" noresize>'
                +'  <frame name="left" src="filen_i_din_venstre_ramme.htm"scrolling="no" noresize>'
                +'  <frame name="right" src="'+((location.search.length>0)?location+"&_":location+"?_")+'"noresize>'
                +'</frameset>'  );
};
// --></script>

Så kører det
Avatar billede jakoba Nybegynder
05. september 2002 - 12:33 #4
kik i koden her:
http://hjem.get2net.dk/Jakob.Aggernaes/temp/expframe.html
hvis man prøver at loade en underside alene genskaber den rammesystemet.

men der skal laves modifikation i ALLE undersiderne.

mvh JakobA
Avatar billede star-dk Nybegynder
05. september 2002 - 13:29 #5
Sthen

I det du skriver, der skriver jeg filen i venstre side ind og det kommer også fint, men jeg har 7 forskellige frames, skal jeg manuelt skrive dem alle ind ?

bund.htm
venstre.htm
hojre.htm
tophojre.htm
topvenstre.htm
topmidten.htm

Alle disse skal kaldes...
Avatar billede jakoba Nybegynder
05. september 2002 - 14:02 #6
ja, du skal skrive hele framesettet, med defaultfiler i alle de rammer der ikke er 'denne fil'.
Avatar billede star-dk Nybegynder
05. september 2002 - 14:28 #7
<frameset framespacing="0" border="false" frameborder="0" cols="316">
  <frameset rows="*,86%">
    <frameset cols="*,72%,13%">
      <frame SRC="topvenstre.htm" NAME="leftframe" scrolling="no">
      <frame name="leftframe6" src="topmidten.htm" scrolling="no" target="_self">
      <frame name="leftframe5" src="tophojre.htm" scrolling="no">
    </frameset>
    <frameset cols="*,75%,11%">
      <frame name="leftframe1" scrolling="auto" src="venstre.htm">
      <frameset rows="*,9%">
        <frame name="hoved" src="midten.htm" scrolling="auto"
        style="background-color: rgb(0,128,0)">
        <frame name="hoved2" src="bund.htm" scrolling="no" noresize>
      </frameset>
      <frame name="hoved1" src="hojre.htm" scrolling="no">
    </frameset>
  <noframes>
  <body bgcolor="#008000">
  </body>
  </noframes>
</frameset>
</html>

Altså det her hvor jeg fjerner midten.htm  ??
Avatar billede jakoba Nybegynder
05. september 2002 - 15:11 #8
og det skriver du så om til en  document.write( sætning ligesom i de der filer:

<script language='javascript'><!-- // indsæt scriptet øverst i head

function thisPage () { // undgå at denne side loades fra cashe til indre ramme
  // url format (fra  http://www.faqs.org/rfcs/rfc1808.html )
  //    <scheme>://<net_loc>/<path>;<params>?<query>#<fragment>
  var parsUrl = location.href;
  parsUrl = parsUrl.split( "#" );
  parsUrl[0] = parsUrl[0].split( "?" );
  parsUrl[0][1] = (parsUrl[0].length>1)?parsUrl[0][1]+"&n=0":"n=0";
  parsUrl[0] = parsUrl[0].join( "?" );
  return parsUrl.join( "#" );
}; //end thisPage () -> url

if ( !parent.loadedFrame ) { // hvis jeg ikke ligger i min ramme
  window.loadedFrame=true;        // så skriv rammen (pas på ' og ")
// her er det nu DIT frameset der bliver skrevet
document.write(
  '<frameset framespacing="0" border="false" frameborder="0" cols="316">'
+'  <frameset rows="*,86%">'
+'    <frameset cols="*,72%,13%">'
+'      <frame SRC="topvenstre.htm" NAME="leftframe" scrolling="no">'
+'      <frame name="leftframe6" src="topmidten.htm" scrolling="no" target="_self">'
+'      <frame name="leftframe5" src="tophojre.htm" scrolling="no">'
+'    </frameset>'
+'    <frameset cols="*,75%,11%">'
+'      <frame name="leftframe1" scrolling="auto" src="venstre.htm">'
+'      <frameset rows="*,9%">'
+'        <frame name="hoved" src="' +thisPage() +'" scrolling="auto" style="background-color: rgb(0,128,0)">'
+'        <frame name="hoved2" src="bund.htm" scrolling="no" noresize>'
+'      </frameset>'
+'      <frame name="hoved1" src="hojre.htm" scrolling="no">'
+'    </frameset>'
+'  </frameset>'
+'  <noframes>'
+'  <body bgcolor="#008000">Ups. dether duer ikke uden rammer</body>'
+'  </noframes>'
+'</frameset>'
+'<noframes>'
              );  // her slutter document.write(...) sætningen

// --> </script>

<!-- her fortsætter siden midten.htm med det den skal vise indeni sin ramme -->

ovenfor har jeg gået uf fra at den fil du lægger scriptet i er 'midten.htm', derfor er det sted i framesettet hvor 'midten.htm' stod blevet erstattet med et kald til  thisPage()

mvh JakobA
Avatar billede star-dk Nybegynder
05. september 2002 - 15:40 #9
Jeg afprøver det imorgen... Har desværre ikke tid nu.. Men tak for hjælpen indtil vidre
Avatar billede criterius.dk Nybegynder
24. januar 2003 - 11:08 #10
Lukketid?