Avatar billede ronaldowitch Nybegynder
04. september 2002 - 13:50 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Hent værdier fra reg.DB (win2000) til en .txt fil

Jeg har lige brug for lidt hjælp til at hente nogle værdier fra registreringsdatabasen i win2000, som jeg derefter skal bruge i en .txt fil der skal indlæses i en Access DB
Jeg er ny på dette område, så jeg er ikke helt inde i det endnu.

På forhånd TAK! :-)
Avatar billede sorenstrom Nybegynder
04. september 2002 - 15:27 #1
Her bruger jeg en funktion til at hente værdier fra registreringsdatabasen omkring licensnumre:

Function CheckLicens()
Dim ExpireDate
ExpireDate = GetSetting(App.Title, "Registrering", "ExpireDate", 0)
varInstallationsDato = GetSetting App.Title, "Registrering", "Installdate", 0)
varLicensNavn = GetSetting(App.Title, "Registrering", "Licensnavn", "DEMO")
varLicensNummer = GetSetting(App.Title, "Registrering", "Licensnr", "1234")
End Function

Her gemmer jeg licensinformation:

Private Sub cmdLicensOK_Click()
Dim navn
Dim noegle
navn = txtLicensNavn.Text
For i = 1 To Len(navn)
    noegle = Asc(Mid(navn, i, 1))
    nynoegle = val(nynoegle) + val(noegle)
Next i
nynoegle = nynoegle & "TEST"
If txtLicensNummer.Text = nynoegle Then
    MsgBox "Licens OK"
    SaveSetting App.Title, "Registrering", "Licensnavn", navn
    SaveSetting App.Title, "Registrering", "Licensnr", txtLicensNummer.Text
    Unload Me
    Form.Show

Else
    MsgBox "Licens ikke korrekt indtastet"
End If

End Sub

Koden er kun eksempel

vh. Søren
Avatar billede ronaldowitch Nybegynder
05. september 2002 - 11:11 #2
Tak for svaret.......
Men det er ikke lige noget jeg kan bruge. Jeg skal hente information omkring hardwaren i reg db og derefter gemme det i en tekst fil. Jeg er ikke sikker på jeg kan få de rigtige oplysninger med dette eksempel.

mvh

ronaldowitch
Avatar billede ronaldowitch Nybegynder
06. september 2002 - 11:14 #3
Nu har jeg fundet ud af det....
Jeg har fundet en klasse der hedder cRegistry der kan klare mit problem, men du skal have tak for din hurtige respons, så du får pointene alligevel.
mvh
ronaldowitch