Avatar billede zaiz Nybegynder
04. september 2002 - 11:48 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Den bedste ADSL ROUTER til servere

Hej,

Jeg har et spørgsmål som der nok kan være mange svar til - så bare skyd fra hoften.

Det er min mening at køre mail og webservere m.m på en ADSL fra TDC, senere en PROACCESS, men det er jo det samme i bund og grund.

Jeg vil ikke bruge speedstream routeren - lukket for port 25 og ikke helt stabil - vel ?

Anyway jeg vil købe min egen og der jo mange derude, EDBPRISER har flere og også en billig en fra TRENDNET, den har dog fået dårlige anmeldelser når man kører 'virtuelle servere' = webserver, mailserver m.m

En anden fra ALLNET har ingen anmeldelser og kun en TYSK manual og sådan kan man jo fortsætte i en evighed !

Derfor : er der nogen der har nogle erfaringer med en router der er stabil, ikke vildt dyr og kan de ting jeg har behov for ?

Mvh,

Kenneth
Avatar billede fc-komodo Nybegynder
04. september 2002 - 12:12 #1
http://www.xdata.dk/xdata/prodInfo.asp?EDBP=H500-368-5469 denne her....
har selv en magen til.... meget lydløs og stabil... kanon til prisen
der er med  Cable/ADSL router +4ports 10/100 switch  ...
Netgear er også et mærke inde for router... lige så Fornemt som Intel til en pc... Kanon router
Mvh Komodo
Avatar billede fc-komodo Nybegynder
04. september 2002 - 12:13 #2
den koster også kun 816 kr så det er jo ikke så meget.....
Avatar billede Slettet bruger
04. september 2002 - 12:34 #3
Du kunne også lade din server står som router. Så skal du jo bare lige have 2 netkort i. Så har du en god router og din server står jo tændt hele tiden, så... Du var jo også en mulighed. Så kan selv bestem hvilke(n) porte skal være lukket..
Avatar billede NanoQ Nybegynder
04. september 2002 - 12:47 #4
Jeg har selv en billig D-link DI-804

jeg var meget skeptisk over for den, da jeg fik den, idet jeg troede den simpelt hen var FOR billig. Men eg er blevet uhyggeligt positivt overrasket. Rasende nem administration og upåklagelig oppetid. Desuden har den indbygget 4 ports 10/100mbit switch.

Se mere på http://www.edbpriser.dk/netvaerk/netvaerk-top10.asp?ID=1674597894

NanoQ
Avatar billede zaiz Nybegynder
04. september 2002 - 13:35 #5
Hej,

Jeg har accepteret svaret fra nanoq da jeg altid har været glad for d-link og fordi X-DATA ikke hade netgear routeren på lager - jeg skal bruge den nu :-)

Tak for hælpen.

Kenneth
Avatar billede NanoQ Nybegynder
04. september 2002 - 14:03 #6
jammen selvtak da :)
Avatar billede fc-komodo Nybegynder
04. september 2002 - 20:29 #7
helt iorden...håber du for det til at virke !!!
Mvh Komodo :-)
Avatar billede zaiz Nybegynder
05. september 2002 - 21:38 #8
Jeg har nu lidt fortrudt da DI-4 ikke tillader LOOBACK !
Avatar billede post123 Nybegynder
08. september 2002 - 17:07 #9
D-link DI-804 er helt kanon synes jeg.. Den er billig, og så er det mega nemt at åbne porte i den.. men den er meget stabil. Jeg er ikke utilfreds med min.