Avatar billede renelp Nybegynder
04. september 2002 - 09:01 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Xml eller database

Er der nogen der kan give en tommelfingerregel for hvornår det er relevant at bruge en database og hvornår det er bedst at bruge xml
Avatar billede hoejrup Nybegynder
04. september 2002 - 09:28 #1
Hvad mener du med bedst at bruge xml?

XML er skabt for at lave en fælles database standard på internettet.

Hvis du har mere end en data streng, så skal du have en tekstfil eller en database til at opdatere eller læse dine data.
Avatar billede renelp Nybegynder
04. september 2002 - 10:17 #2
Som jeg havde forstået det kan XML standarden indholde informationer men behøver ikke en database som feks. SQL eller Access til disse informationer. Spørgsmålet var om der var informationer der var mere hensigtsmæssige at ligge på XML end de alm. databaser, men jeg kan forstå på det du skriver at XML altid anvender enten en tekstfil eller en database til informationsopsamlingen og så er mit spørgsmål ikke så relevant, da det så er mere et spørgsmål om teksfil kontra database,  og der drejer det sig vel om informationsstørrelsen, omformuleringen af spørgsmålet kunne være: hvor har XML sin styrke og svaghed i web baseret løsninger
Avatar billede hoejrup Nybegynder
04. september 2002 - 10:26 #3
Jeg ved ikke om XML har nogen svagheder, for en del firmaer er ved at udvikle XML databaser på linie med Access, MySQL mv. Styrken ligger i at alle virksomheder kan tale sammen, fordi XML er en webstandard.

/per
Avatar billede renelp Nybegynder
04. september 2002 - 10:36 #4
Det er i forbindelse med læsning af en ASP.NET bog hvor der anvendes XML at jeg havde brug for lidt afklaring, interresant med de XML databaser.
Tak for kommentarene

/René
Avatar billede hoejrup Nybegynder
04. september 2002 - 10:45 #5
Velbekomme!

/per