Avatar billede dvan Nybegynder
03. september 2002 - 23:20 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hardware konfligter ????

Hejsa alle jer som ved en masse som vi andre burde vide :)

Jeg har gået i et stykke tid og kigget på grafikkort til min computer, da jeg er for at sige det mildt R*V træt af at jeg ikke kan spille nogen spil uden at slå alt det lækre fra.
Jeg har besluttet mig for at det skal være et Palit Microsystems Daytona GeForce4 Ti 4200 TV-Out tror jeg nok jeg er ihvertfald stadig åben for indput og ideer til hvad det ellers skulle være. Nå men jeg har så besluttet at jeg vil købe en Thermal Take Technology Power Booster A1349 køler og smide på det kort jeg finder ud af at jeg vil købe.
Men nu til spørgsmålet : Jeg har et alt i et bundkort i ved med lyd og grafikchip på bundkortet, jeg har spurgt om man kan sætte et andet skærmkort på, og det kan man godt. Men jeg er bange for at der vil komme konfligter mellem diverse komponenter.
Mit system er:
Skærm : AOC Spectrum 7KLr
Skærmkort : S3 Graphics proSavage 32 MB ram.
Processor : AMD Athlon XP 1700+
RAM : 256 MB
Bundkort : DFI AM36-TC.
Er der nogn der kan hjælpe mig kunne det værre herre sejt og dejligt.
Dvan
Avatar billede random_act Nybegynder
03. september 2002 - 23:27 #1
Kik på bundkortet og se om der er en sockel øverst der skiller sig ud fra de andre i både farve og størelse.
Kan du slå det onboard grafikkort fra i BIOSen??
Hvis der er sådan en sockel og du kan det i BIOSen så kan du godt købe et nyt grafikkort.
Grafikkortet skal du nok købe en ASUS AGP-V8420 Ultra/DT TV-Out Retail    AGP / 128MB DDR / 2048x1536 / GeForce4 Ti 4200 1.520 kr.
Det er et meget godt kort.
Avatar billede dvan Nybegynder
03. september 2002 - 23:30 #2
Øhm hvad Præcist er det jeg skal kigge efter ??? altså er det agp solklen du tænker på ??? ja jeg kan godt slå onboard grafikkort fra i bios :)
Avatar billede halifax Nybegynder
04. september 2002 - 00:37 #3
Skulle jeg til den opgave, ville min fremgangsmåde være:

1. Gå i Tilføj-/Fjern programmer og fjerne software, der måtte høre til grafikkortet.

2. Gå i Enhedshåndtering (Device Manager) og markere grafikkort, klikke på Fjern og Ja til fjern.

3. Lukke Windows ned. Herefter skulle al software/drivere til onboard kortet være væk. (så konflikter undgås)

4. Starte pc op og Straks gå i BIOS og disable onboard kort. Save and Exit BIOS.

5. Straks slukke for pc'en. Den skal jo ikke starte op nu!

6. Tage strømmen fra pc, lukke kabinet op og sætte det ny grafikkort i AGP soklen. Sæt det godt og hårdt på plads. Uden at ødelægge noget.

7. Tænde for pc, der nu gerne skulle finde nyt hardware (nye grafikkort) og installere driverne til det, når den beder om det.

Du skulle nu gerne være kørende med dit nye grafik. Du skal formentlig ind og foretage nogle indstillinger i driveren til det, opløsning, farvedybde osv. Men det kender du uden tvivl.

Måske skal du en tur mere i BIOS, fx for at ændre settings for "Shared RAM" eller lign. Se manual til dit bundkort.
Og ellers - good luck.  :)
Avatar billede spt Nybegynder
05. september 2002 - 18:41 #4
jeg ville vælge et msi gf4 ti4200 larmer ikke koster kun et par hundrede mer og så følger der en pæn bunke spil med.