Avatar billede tofferman Nybegynder
03. september 2002 - 20:46 Der er 20 kommentarer og
3 løsninger

Øl: "Satan Gold"

Hejsa!
Vi kom til at snakke om den belgiske øl "Satan Gold" på arbejdet i dag. Er der nogen der ved om man kan købe dem et sted i københavn?
Avatar billede bbs Nybegynder
03. september 2002 - 20:50 #1
Lytter med.. Især hvis nogen har set dem i Aalborg..
Avatar billede tofferman Nybegynder
03. september 2002 - 20:51 #2
Jeg tænkte, at det kunne være fedt at overraske gutterne med at servere den til landskampen mod Norge ;-)
Avatar billede razorgoose Nybegynder
03. september 2002 - 20:56 #3
jeg mener på vesterbrogade omkring Sorte Hest..ligger en butik der handler med import af øl..de har den :)

Razorgoose
Avatar billede webmasterdk Praktikant
03. september 2002 - 20:58 #4
Har kun set den et sted, og det er hvor jeg arbejder, fleggaard i tyskland! :(
Avatar billede tofferman Nybegynder
03. september 2002 - 21:03 #5
Ok razorgoose. Jeg smutter derind i morgen. Hvis de har den er der point til dig :-)
Avatar billede NanoQ Nybegynder
03. september 2002 - 21:04 #6
Der er så mange gode belgiske øl - så hvorfor vælge én af de værste? :)

Jeg vil anbefale dig at prøve med en Westmalle - dubbel eller triple alt efter temperement og smag :)
Avatar billede galleon Nybegynder
03. september 2002 - 21:04 #7
webmasterdk> Kan vi ikke lige snakke om du kan skaffe billige carlsberg til 50,- pr kasse (just kidding)
Avatar billede tofferman Nybegynder
03. september 2002 - 21:13 #8
nanoq > Jow tak, sender du lige en håndfuld *GS*? Det er nu også mest fordi at jeg er sikker på at de vil spærre øjnene op, når jeg servere en så ond øl *GG*
Avatar billede hhjensen Nybegynder
03. september 2002 - 21:14 #9
Der er vist også en ølbutik tæt på Højbro Plads (hovedstaden hvis der skulle opstå tvivl)
Avatar billede hhjensen Nybegynder
03. september 2002 - 21:19 #10
Gammel Strand Øl & Vin 33 93 93 44  Naboløs 6 1206 København K
Avatar billede hhjensen Nybegynder
03. september 2002 - 21:22 #11
http://www.beertest.dk/beertest/forhandler.asp Kan der findes steder i hele landet med specielle øl.

På siden kan du finde din Satan under bedømmelser!
Avatar billede tofferman Nybegynder
03. september 2002 - 21:46 #12
Ok tak hhjensen :-) Måske man skulle prøve at nippe til en "Black Death, Dark Lager" *GGGG*. Den er vist osse lidt ond *G*
Avatar billede hhjensen Nybegynder
03. september 2002 - 21:54 #13
Vi glæder os til har høre mere når du har smagt dem!
Avatar billede loonz Nybegynder
04. september 2002 - 01:36 #14
Hvad er det lige, som er så specielt ved "Satan Gold" ? Den er da ikke på mere end 7-8 % ?
Avatar billede NanoQ Nybegynder
04. september 2002 - 07:52 #15
Jeg vil påstå www.beertest.dk ikke er nogen god side... det er ganske tydeligt at deres "ølsmagere" er farvede af en bestemt smagsretning. Sammenligner man toplisterne med de store ølsmagninger der foregår rundt omkring, er der meget stor forskel.

Desuden synes jeg der mangler en del af de rigtige sværvægtere.. :)
Avatar billede NanoQ Nybegynder
04. september 2002 - 07:56 #16
Jeg vil forresten anbefale dig en anden øl, der bestemt vil vække positiv opsigt. Den belgiske Delirium Tremens (det hedder den sgu! ;)) - Den kommer i en matgrå flaske. På ediketten er der dansende lyserøde elefanter. Og så smager den faktisk forrygende. (fåes i mange velassorterede øl/vinbutikker) :)

Til en mandehørmeraften kunne den amerikanske pinup beer også være interessant. Smagen er ikke noget specielt... men i takt med den drikkes, og flasken varmes op, dukker der afklædte tøsepiger frem på ediketten :)
Avatar billede hhjensen Nybegynder
04. september 2002 - 09:31 #17
Om ikke andet kan http://www.beertest.dk/ bruges til at finde forhandlere, så kan man selv smage sig frem. Evt. bare starte fra en ende af! Skål
Avatar billede NanoQ Nybegynder
04. september 2002 - 09:34 #18
Så vil jeg nok snarere anbefales Danske Ølentusiasters side: http://www.ale.dk/

Specielt http://www.ale.dk/vejviser.htm og http://www.ale.dk/indkob.htm
Avatar billede NanoQ Nybegynder
04. september 2002 - 09:35 #19
check også http://www.maltoghumle.dk/ - en herlig online øl- og whiskybix :)
Avatar billede tofferman Nybegynder
04. september 2002 - 22:56 #20
Tak tak taaaaaaaaaaak *GGG*! Jeg skal ihvertfald osse prøve den med de lyserøde elefanter, og den med de varme damer *G*! Jeg tror sq det bliver en hård weekend!
Avatar billede tofferman Nybegynder
08. september 2002 - 20:51 #21
hhjensen > Gammel Strand Øl & Vin havde den. Udover nogle Satan Gold købte jeg også nogle eksemplarer at Delirium Tremens og Westmalle Dubbel. Westmallen smager forøvrigt fantastisk. Deliriummen synes jeg var lidt besk, men det er sq en fed flaske ;-) Satan Gold er iøvrigt faktisk en glimerende bajer :-)
Avatar billede tofferman Nybegynder
08. september 2002 - 20:52 #22
Men det var forøvrigt en lortekamp :-(
Avatar billede hhjensen Nybegynder
08. september 2002 - 20:58 #23
Oki! Tak for points! Må smage Westmalle en dag!