Avatar billede jepper15 Nybegynder
03. september 2002 - 20:20 Der er 9 kommentarer

Undgå fejl!?

Hej hvordan undgår jeg følgende fejl, når jeg har sat en maxsize på min upload?

Persits.Upload.1 error '800a0008'

At least one of the uploaded files exceeds the maximum allowed size.
---------------------------
Avatar billede medions Nybegynder
03. september 2002 - 20:28 #1
Prøv at sæt denne linje ind:

On Error Resume Next

//>Rune
Avatar billede jepper15 Nybegynder
03. september 2002 - 20:38 #2
Hmm.. hvor henne skal jeg indsætte den?
Dette er bare et test script der ligner mit, men hvor indsætter jeg din kode?

---------------------------------------------
  Set Upload = Server.CreateObject("Persits.Upload.1")
  Upload.SetMaxSize 50000, True
  Upload.SaveVirtual("/log/")

  For Each File in Upload.Files
    strDSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; " &_
    "DBQ=" & Server.Mappath("log/db.mdb") & ";"
    File.ToDatabase strDSN, "insert into UploadData(ID, Path, Data) " &_
    "values('"&FileID&"', '"&File.Path&"', ?)"
    if Err <> 0 Then
      Response.Write "Error saving the file: " & Err.Description
    Else
      File.Delete
      Response.Write "File "&FileID&", uploaded!<br>"
    End If
  Next

-----------------------------------------------
Avatar billede solle Nybegynder
03. september 2002 - 20:38 #3
Ja han får ikke fejlen ....... Men scriptet virker heller ikke *G*
Avatar billede medions Nybegynder
03. september 2002 - 20:42 #4
*G*
Hmm prøv lgie med dette:

Set Upload = Server.CreateObject("Persits.Upload.1")
  Upload.SetMaxSize 50000, True
  Upload.SaveVirtual("/log/")

  For Each File in Upload.Files
If Not Upload.Size < 5000 Then
    strDSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; " &_
    "DBQ=" & Server.Mappath("log/db.mdb") & ";"
    File.ToDatabase strDSN, "insert into UploadData(ID, Path, Data) " &_
    "values('"&FileID&"', '"&File.Path&"', ?)"
    if Err <> 0 Then
      Response.Write "Error saving the file: " & Err.Description
    Else
      File.Delete
      Response.Write "File "&FileID&", uploaded!<br>"
    End If
  Next

//>Rune
Avatar billede jepper15 Nybegynder
03. september 2002 - 20:47 #5
Ok, det virker ikke. Problem stillingen har ændret sig lidt....
Kan det lade sig gøre at tjekke om filen er en JPG fil og om størrelsen er = eller < det tilladte?
Tænkte på en if på en eller anden måde?
Avatar billede jepper15 Nybegynder
03. september 2002 - 20:54 #6
Ok.... Kan man bruge koden: On Error Response.Redirect "side.asp" ?
Avatar billede medions Nybegynder
03. september 2002 - 21:41 #7
Nope...

//>Rune
Avatar billede jepper15 Nybegynder
03. september 2002 - 22:03 #8
Lige et afsluttende spørgsmål... Er det muligt at tjekke størrelse og billedtype før man uploader filen? Eller kan man kun, som jeg gør nu, se det ved først at uploade filen, og der efter slette den hvis den ikke opfylder kravene?

- Jeppe
Avatar billede medions Nybegynder
04. september 2002 - 07:21 #9
Hmm det ved jeg egentlig ik' rigtigt... altså Files.Size skulle gerne gøre det...

//>Rune