Avatar billede geeeet Nybegynder
11. september 2000 - 16:21 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Alternativ til onunload..

Jeg har et problem med denne:

<body onload=\"alert(\'onload\');\" onunload=\"alert(\'onunload\');\">

Netscape ignorerer den af en eller anden grund,
er der nogen der ved hvorfor og hvordan jeg fikser det ???

/Geeeet
Avatar billede geeeet Nybegynder
11. september 2000 - 16:22 #1
Ups... Det er selvfølgelig kun onunload den ignorerer...
onload kører fint...

/Geeeet
Avatar billede mpj Nybegynder
11. september 2000 - 16:24 #2
<body onload=\"alert(\'onload\');\" onunload=\"alert(\'onunload\');\">

Skal nok være:

<body onload=\"alert(\'onload\')\"; onunload=\"alert(\'onunload\')\";>
Avatar billede geeeet Nybegynder
11. september 2000 - 16:27 #3
Nops det skal det nok ikke...
Det er ikke korrekt syntaks, og vigtigst af alt...
Det fungerer ikke...

/Geeeet
Avatar billede mpj Nybegynder
11. september 2000 - 16:36 #4
Nej... selvfølgelig!

Prøv at lave det i en funktion så...

<body onload=\"java script:funktion();\">
Avatar billede geeeet Nybegynder
11. september 2000 - 16:47 #5
Jeg har også prøvet med en funktion...
Den ignorerer min onunload totalt... ???

Mærkeligt...

/Geeeet
Avatar billede pfm Nybegynder
11. september 2000 - 18:14 #6
Har du skrevet det som vist opover ????
<body onload=\"alert(\'onload\');\" onunload=\"alert(\'onunload\');\">

Jeg har taget din body-tag og kopieret ind i en af mine egne filer - Og det virker hos mig i NS4.05
Jeg har enddag prøvet at provokere NS ved at slette ending-tags, da jeg ved at NS er meget følsom HTML-mæssigt. Men selv uden </body></html> virker det.
Avatar billede geeeet Nybegynder
12. september 2000 - 09:15 #7
Problemet er når jeg lukker vinduet ved at trykke på det lille kryds oppe i hjørnet...

Så virker min onumload ikke... :-(

Det er bare der den skal virke...

/Geeeet
Avatar billede pfm Nybegynder
12. september 2000 - 11:59 #8
<geeeet
Af en eller anden årsag virker alert ikke i NS ved lukning - sandsynligvis fordi alert ikke er en javascript-funktion men en host funktion.
Men hvis du laver det om til et almindeligt javascript kald, så virker det. Eks.

<html><head><title>Din title</title>
<script language=\"javascript\"><!--
function leaving(){
window.open(\'http://dinserver/ditbib/alert.htm\', \'sample\', \'toolbar=0,location=0,status=0,menubar=0,scrollbars=0,resizable=0,height=50,width=200\');
}
</script>// -->
</head>
<body onload=\"alert(\'loading....\');\" onunload=\"leaving()\">
............ osv

din alert.htm kan f.eks. se sådan ud:
<html><head><title>Alert</title></head>

<body bgcolor=\"#D4D0C8\">
<p align=\"center\"><font face=\"Verdana\" size=\"2\">OnUnload....</font></p>
<form><div align=\"center\"><center><table border=\"0\" width=\"100%\"><tr>
        <td width=\"100%\" align=\"center\">
          <p align=\"center\"><input type=\"button\" value=\"      OK      \" name=\"B3\" onclick=\"self.close();\"></td>
      </tr></table></center></div>
</form></body></html>

Jeg var nød til at lave en tabel for at centrere ok-knappen i NS - måske du kan gøre det anderledes...
Avatar billede pfm Nybegynder
12. september 2000 - 12:01 #9
På denne måde vil et lille popup-vindu fremkomme, når du går videre til en anden side eller hvis du lukker vinduet ved hjælp af krydset!
Avatar billede geeeet Nybegynder
23. oktober 2000 - 09:49 #10
Undskyld den lange svartid, men jeg havde vist glemt dig :-)
Det virker fint nok i netscape 4.03, men i netscape [højere nummer, men kan ikke huske hvilket], virker det ikke...

MEN du skal selvfølgelig ikke punkes for at netscape har lavet en fejl, så pointene er dine...

/Geeeet