Avatar billede ssd Nybegynder
11. september 2000 - 15:24 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

alternativ til include

Er der et alternativ til include?
Jeg skal includere en fil der har referencer til en javascript fil. Når dette gøres fra en undermappe, virker den reference ikke.
Avatar billede phylox2 Nybegynder
11. september 2000 - 15:26 #1
<!--#INCLUDE FILE=\"../fil-i-undermappe.asp\"-->

virker da fint ... det er sikkert fordi du bruger INCLUDE VIRTUAL
Avatar billede sone Nybegynder
11. september 2000 - 15:27 #2
Hvis det er ren HTML/javascript der skal includes, så kan du åbne filen med FileObject, hente indholdet og udskrive det til browseren.

Hvis include-filen indeholder ASP som skal fortolkes, så kan du ikke.
Avatar billede ssd Nybegynder
11. september 2000 - 15:52 #3
Der er ASP i den fil der skal inkluderes
Avatar billede winkill Nybegynder
11. september 2000 - 15:53 #4
Hvad er der nu galt med <%Server.Execute(\"the_file.asp\")%> ?
Avatar billede sone Nybegynder
11. september 2000 - 15:55 #5
Du kan evt. lave en IF i den fil som includes. Den skal checke hvilken sti den køres fra, og vælge den rigtige include-sætning derefter.
Avatar billede winkill Nybegynder
11. september 2000 - 15:58 #6
Her er en lille stump script som kan \"include\" et script, dog bliver evt. variabler ikke overført mellem scriptsne.

<%
Dim myPage
myPage = \"data/eller/noget/someFile.asp\"
IncludePage myPage

Sub IncludePage(vPath)
    Dim fso
    Set fso = Server.CreateObject(\"Scripting.FileSystemObject\")
    If fso.FileExists(Server.MapPath(vPath)) Then
        Server.Execute(vPath)
        Set fso = Nothing
        Exit Sub
    Else
        Response.Write \"<p><b>Filen kunne ikke findes på serveren.</b></p>\"
        Set fso = Nothing
    End If
End Sub
%>
Avatar billede sone Nybegynder
11. september 2000 - 16:02 #7
virker det ikke kun på IIS 5.0 ?
Avatar billede winkill Nybegynder
11. september 2000 - 17:54 #8
Sikkert :)
Avatar billede beasto Nybegynder
14. september 2000 - 12:52 #9
Alternativt kunne du prøve at include sådan her:

<body>
<ILAYER SRC=\"http://bldfsfd\" NAME=\"xxx\" WIDTH=\"100\" HEIGHT=\"450\"></ILAYER>
<IFRAME SRC=\"http://dsfsdfsdfsdfsdf\" NAME=\"xxx\" MARGINWIDTH=0 MARGINHEIGHT=0 HSPACE=0 VSPACE=0 FRAMEBORDER=\"0\" SCROLLING=\"NO\" WIDTH=\"100\" HEIGHT=\"450\"></IFRAME>
</body>

så burde du slippe uden om alle problemerne!

/beast