Avatar billede lus-himmelvralter Nybegynder
03. september 2002 - 15:52 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Problemer med en varm cpu!!!!

Hvem kan hjælpe mig med et lille problem med min computer.
Når min computer har været tændt i et stykke tid så begunder den at gå ned og stå helt stille (uanset om det er i et spil eller program) og den eneste mulighed jeg har er enten at slukke den på slukknappen eller gensterte den på genstartsknappen. hvad kan jeg gøre for når jeg gensterter og går ind i min bios og ser på cpu temperaturen er den somregel mellem 40 og 50 grader. Det er faktisk irretende for det er svært at komme langt i spil da den også kan finde på at gå ned når jeg gemmer.  HVAD KAN JEG GØRE FOR AT DETTE STOPPER
Avatar billede bramming Nybegynder
03. september 2002 - 16:50 #1
Det er simpelthen fordi din køler du har på den processer ik passer til..! - Eller også er den ikke kræftig nok! -
Det kan osse være at det er seæve dit windows system der låser..og din processor yder mere og bang så blir den varm.. prøv at finde den nyeste driver til windows du har...hvis det efterfølgende ikke virker så skal du have en kræftigere køler...!!!

>> Bramming
Avatar billede clausmeyer Nybegynder
03. september 2002 - 16:53 #2
hvis du brænder din cpu af pga manglende køling dækker garantien ikke da man rent teknisk kan gå ind i cpuen og aflæse temperatur mm

du skal vælge en køler der er amd godkendt evt højere end den hastighed din processer er på .
en god køler kunne være thermal take vulcano 7
Avatar billede hub Nybegynder
03. september 2002 - 17:02 #3
Mellem 40 og 5 grader er ikke specielt faretruende, ikke engang hvis vi snakker om en Intel og slet ikke hvis det er en AMD. Det kan ikke være problemet
Avatar billede hub Nybegynder
03. september 2002 - 17:03 #4
40 og 50 selvfølgelig :-)
Avatar billede bramming Nybegynder
03. september 2002 - 17:29 #5
Men hvis hans cpu opnår den varme så lukker athlon cpuen ned..har en test herhjemme der viser d..!

>> Bramming
Avatar billede hub Nybegynder
03. september 2002 - 17:34 #6
Det vil jeg da ikke bestride, men se lige her:

http://www.heatsink-guide.com/maxtemp.htm
Avatar billede bramming Nybegynder
03. september 2002 - 17:41 #7
I know... - Men på undskyld et bestemt socket kort er der en fejl og når den 58 grader sætter den sig.. sårn var det..beklager...

Men prøv stadig driveren..!

>> Bramming
Avatar billede kolme Nybegynder
04. september 2002 - 11:01 #8
Bramming: Test eller ej, min Athlon Thunderbird CPU lukker altså ikke ned, når den kører under 50 grader - Og jeg ved i øvrigt ikke ved hvilken temperatur det vil ske, da jeg aldrig har haft den varmere.
Avatar billede lus-himmelvralter Nybegynder
04. september 2002 - 11:25 #9
det er en AMD DURON 700 mhz

Og hele min computer er købt i Alcotini i Odense da der lå en der.
Avatar billede clausmeyer Nybegynder
13. september 2002 - 23:20 #10
kontakt en af de andre butikker de må hjælpe dig
Avatar billede clausmeyer Nybegynder
19. september 2002 - 00:13 #11
husk og lukke og afgive de poing du har sat