Avatar billede cyberzed Nybegynder
03. september 2002 - 14:16 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Java og imports

Nu har jeg flere gange rykket min lærer for svaret men jeg har ikke fået det.......spørgsmål kommer :)

Nå man laver en import java.rmi.*; så loader compileren alle classes i java.rmi. ind eller sorterer den hurtigt selv i hvilke klasser jeg har brugt, ellers vil jeg da kun til at importere hvad jeg har brugt (Har jeg også gjort et par gange eller 10).

Disky you must at least know the answer :)
Avatar billede puppetmaster Nybegynder
03. september 2002 - 14:20 #1
Hmmm....du har ret, den tager alle de klasser der findes i java.rmi........
Avatar billede puppetmaster Nybegynder
03. september 2002 - 14:28 #2
Ååååhhh....på den måde!
Det havde jeg overset, du mener om den færdigkompilerede .class fil indeholder referencer til ALLE klasserne i java.rmi? Nej, det tror jeg ikke, den "sorterer" vist i dem du har brugt og ikke brugt...
Avatar billede disky Nybegynder
03. september 2002 - 14:56 #3
Næsten rigtigt.

en import java.rmi.*; fortæler java compileren at den må kigge i de klasser som ligger i java.rmi pakken, men IKKE i underpakker osv.

Så det er ikke nok at skrive import *; og derved tro alt er inkluderet.

Der har været personer som her på sitet har skrevet deres programmer blev langsommere af at importere klasser man ikke bruger, dette er noget ævl, da import KUN foræller kompileren at den må kigge i de klasser, den bruger dem bare som referencer.
Det eneste der kan tage længere tid er kompilingen, men jeg har ikke kunne mærke nogen forskel.
Avatar billede disky Nybegynder
03. september 2002 - 14:57 #4
var et svar
Avatar billede cyberzed Nybegynder
03. september 2002 - 16:42 #5
Det var ikke så meget med underpakker, tror formuleringen var lidt tynd :) Det var bare om den selv sortede de classes fra jeg ikke brugte i min class jeg har importeret i.
Avatar billede puppetmaster Nybegynder
04. september 2002 - 08:13 #6
cyberzed, det tror jeg den gør, har dog ikke nået at kigge i bøgerne i går..........ja, disky, det er rigtigt, den leder IKKE i underpakker.......(hvilket kom som en stor overraskelse første gang jeg troede jeg havde bedt om at få importeret alle klasser i java.io (tror jeg det var))! :)
Avatar billede puppetmaster Nybegynder
04. september 2002 - 08:15 #7
Jeg har heller ikke bemærket nogen forskel i kompileringshastighed, tror det der tager længst tid er at starte selve kompileren..........(men hvad hvis man bruger FÅ klasser fra så godt som ALLE pakker, vil det SÅ gøre en forskel? og er denne forskel så mærkbar overhovedet?)
Avatar billede disky Nybegynder
04. september 2002 - 19:16 #8
jeg tvivler