Avatar billede dd_ns Nybegynder
03. september 2002 - 09:14 Der er 5 kommentarer

excel...

Du har jeg læst en masse artikler omkring åbning og skrivning i excel ark. Men jeg kan sku ikke rigtig få dem til at virke... Er der en der vil være venlig at lave mig 2 scripts... 1 til at hente fra excel og et til at skrive...
Avatar billede dd_ns Nybegynder
03. september 2002 - 10:06 #1
Comon, der må sku da være nogle der kan hjælpe mig. Jeg vil gerne give flere point hvis det er det.
Avatar billede eagleeye Praktikant
03. september 2002 - 21:58 #2
Jeg har dette eks:

I din excel fil (i eks kaldet fil.xls) skal øverste række indeholde navnet på feltet.

        A                        B
1    Fornavn            Efternavn
2    Anders              Hansen
3    Erik                  Jørgensen

Du skal markere det område som skal kunne læses fra ASP. Det markede område skal så tildeles et navn.
Marker områder A1:B3, gå op i menuen Indsæt -> Navn .. -> Definer…
Definer et navn eks.vis myRange.

Generelt undgå æøå i feltnavne og det Defineret navn.
-----

<%
Dim oConn
Dim oRS

' Open a connection to the Excel spreadsheet
Set oConn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
oConn.Open "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;" & _
          "Data Source=" & Server.MapPath("fil.xls") & ";" & _
          "Extended Properties=""Excel 8.0;HDR=Yes;"";"

' Create a command object and set its ActiveConnection
' This SQL statement selects a cell range in the "Expenses" worksheet.
' "SELECT * from `Expenses$A2:C4`"
' This SQL statement selects a named cell range defined in the workbook.
' "SELECT * from `Range1`"

' Open a recordset containing the worksheet data.
Set oRS = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")

oRS.Open "SELECT * from myRange", oConn, 1, 2

while not(oRS.EOF OR oRS.BOF)
  Response.Write "<br>" & oRS("Felt1") & " " & oRS("Felt2")
  oRS.MoveNext
Wend

' Add a new row
oRS.AddNew
oRS(0).Value = 7
oRS(1).Value = 8
oRS.Update

' Clean Up
oRS.Close
Set oRS = Nothing
oConn.Close
Set oConn = Nothing
%>
Avatar billede eagleeye Praktikant
22. september 2002 - 22:01 #3
Kom du vidre med det..?
Avatar billede jw Nybegynder
24. september 2002 - 11:25 #4
eagleeye:
Det var osse lige sådan noget jeg ledte efter. MEn jeg får det ikke helt til at virke. Har gjort præsis som du skriver, men min side kan ikke vises. Har lagt begge filer i samme bibliotek. ASP-filen indeholder kun koden ovenfor, og jeg har defineret "myRange". Mangler jeg et eller andet.
/jw
Avatar billede eagleeye Praktikant
31. oktober 2002 - 10:40 #5
MEn jeg får det ikke helt til at virke?? hvilken fejl

Prøv at rette :

Response.Write "<br>" & oRS("Felt1") & " " & oRS("Felt2")

Til denne hvis excel filen ser ud som før vist.

Response.Write "<br>" & oRS("Fornavn") & " " & oRS("Efternavn")