Avatar billede alm1 Nybegynder
02. september 2002 - 22:37 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Hvordan starter jeg min IIS igen.

Jeg har installeret Windows-XP Prof. og må på et eller andet tidspunkt have stoppet min IIS. Hvordan får jeg den i gang igen?
MVH Anders
Avatar billede bacardil Nybegynder
02. september 2002 - 22:39 #1
Har du ikke bare stoppet site´ne? Så går du ind og makere det site og trykker start :)
Avatar billede alm1 Nybegynder
02. september 2002 - 22:42 #2
Hvordan markere jeg et site?? Er det selve wwwroot mappen jeg skal markere??
Avatar billede bacardil Nybegynder
02. september 2002 - 22:43 #3
Der står stoppet ud foran sitene ik?
Avatar billede bacardil Nybegynder
02. september 2002 - 22:48 #4
Du åbner IIS, derinde åbner du så computernavnet og trykker derefter på de site m.v. der står (stoppet) ved og trykker på start :))
Avatar billede fever Nybegynder
02. september 2002 - 22:53 #5
start -> control panel -> administrative tools -> Internet Information manager

Så kommer der en liste over de sites der findes i din ISS, dem der er stoppet står der 'Stopped' ud fra, så skal du høreklikke på dem osv....
Avatar billede alm1 Nybegynder
02. september 2002 - 22:56 #6
Da jeg er temmelig ny med serverteknologien, vi jeg med fare for at lyde helt ude af den, spørge som følger: Skal jeg gå ind i "kontrolpanel\administration\internet information services" for at kunne åbne computernavnet? Der finder jeg det nemlig ikke! PS På forhånd tak for tålmodigheden :-)
Avatar billede bacardil Nybegynder
02. september 2002 - 22:58 #7
Det var ikke lige det jeg tænkte på, men fever er kommet med et ret klart svar :))
Avatar billede alm1 Nybegynder
02. september 2002 - 23:08 #8
Hmmm. Der kommer ingen liste frem med sites. Skulle der ikke pr. default være et site i inetpub\wwwroot mappen?
Avatar billede alm1 Nybegynder
02. september 2002 - 23:14 #9
PS. Kan det være fordi jeg ikke har formateret min harddisk til NTFS som XP foreslog under installationen. MS mener vist at FAT32 ikke er sikkert nok at køre server på?! Øhhhh. Lyder ikke plausibelt. :-)
Avatar billede bacardil Nybegynder
02. september 2002 - 23:20 #10
Har du et remote prog. på den?
Avatar billede alm1 Nybegynder
02. september 2002 - 23:23 #11
Nej
Avatar billede bacardil Nybegynder
02. september 2002 - 23:25 #12
okey..
Avatar billede alm1 Nybegynder
04. september 2002 - 20:19 #13
Prøv at afinstallere IIS og installer den på ny.
Avatar billede alm1 Nybegynder
04. september 2002 - 20:20 #14
Dette virkede efter hensigten.

Tak til alle for deltagelsen.

Anders