Avatar billede jepper15 Nybegynder
02. september 2002 - 22:31 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Ang. fejl....

Jeg har lavet et smart poupu system, men jeg kan kun poppe-op een gang! Hvor efter jeg får følgende fejl:

The callee (server [not server application]) is not available and disappeared; all connections are invalid. The call did not execute.

scriptet ser således ud:

function showme(obj) {
adr = "show.asp?dx_id=1&cls_id="+obj
profil = window.open(adr,obj,'scrollbars=yes,resizable,Width=470, Height=500')
}
Avatar billede flax Nybegynder
02. september 2002 - 22:32 #1
sitet på wwW?
Avatar billede jakoba Nybegynder
02. september 2002 - 22:36 #2
obj skal være en streng unden mellemrum i før det er lovligt at bruge den som navn for vinduet.

ellers er den popop funktion fin.
hvordan ser det link ud du bruger til at klade den?

mvh JakobA
Avatar billede jakoba Nybegynder
02. september 2002 - 22:36 #3
Ups.  klade -> kalde
Avatar billede jepper15 Nybegynder
02. september 2002 - 22:40 #4
Jeg linker til den på følgende måde: <a href="java script:showme(15)">nummer 15</a> Det er når jeg bruger den kode, jeg kun kan kalde funktionen een gang, hvor efter den bliver låst og jeg får ovenstående fejl. Hvis jeg derimod bruger <a href="#" onclick="showme(15)">nummer 15</a> Virker det fint! Hvorfor gør den det!?
Avatar billede jakoba Nybegynder
02. september 2002 - 22:50 #5
her prøver dit link at hoppe til javascript
    <a href="java script:showme(15)">nummer 15</a>
det link vil prøve at 'hoope til' funktionens output. det kan resultere i mange tilng altefter hvad funktione har som resultat og hvilken browser der anvendes.

hvis du istedet siger:
    <a href="" onclick="showme(15);return false">nummer 15</a>
vil href delen i det link slet ikke blive aktiveret når der klikkes. det vil næsten altid være bedre.

det er ikke sundt at anvede et tal som om det var et navn. Jeg vil anbefale at du i funktionen ændrer sidste linie til:
  profil = window.open(adr,"nvn"+obj,'scrollbars=yes,resizable,Width=470, Height=500')
så får det nye vindue navnet "nvn15" og det er et sikrere navn.

mvh JakobA
Avatar billede jepper15 Nybegynder
02. september 2002 - 23:12 #6
Jeg tror at du har fuldstændig ret! Jeg vil gøre som du har sagt, og så sætter jeg bare lidt kunstig style på linket ;)

- Jeppe