Avatar billede food4u.dk Nybegynder
02. september 2002 - 22:21 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

freeBSD server, styret via SSH, kan jeg finde ud af det?

Hejsa

Jeg er ved at købe en Intel server, med:
FreeBSD 4.6.2
Apache
PHP (kun med MySQL-support)
MySQL
SSH
Ftp

Nu er problemet, at den skal stå i København, og jeg bor når Holbæk, så jeg kan ikke bare lige tage derind for at lave en mail konto eller lignende.

Der er så SSH på, men kan jeg finde ud af det? Findes der noget toturial på den, det er primært til FTP, Apache, Mail

Apache kender jeg fra windows, det er bare lige det med at finde filen osv på serveren.

Hvad med MySQL, der kan jeg, hvis jeg logger ind som root på phpMyAdmin styre alt ik?

Sidste men ikke mindst, hvordan tager jeg backup op af data, instillinger osv? Jeg har betalt for at have noget ftp stående på en anden server, kun til at uploade backup fra serveren.

MVH
Christoffer
Avatar billede skwat Praktikant
05. september 2002 - 22:54 #1
Jeg er overbevist om at du kan finde ud af det via ssh, Der er INGEN forskel what so ever, i forhold til at stå ved maskinen(Ud over at ctrl+alt+delete og power knappen ikke har samme effekt som du regner med)

Og ja der er kilometervis af hjælp at hente to gode steder er
www.google.com/bsd
www.eksperten.dk (Jeg vil da gerne fortælle hvordan du søger efter en fil :))

./Skwat

p.s. find . -name <filnavn> -print
Avatar billede skwat Praktikant
05. september 2002 - 22:54 #2
svar
Avatar billede food4u.dk Nybegynder
05. september 2002 - 22:58 #3
hmm, fatter minus

hvad går "find . -name <filnavn> -print"

finder filnavn, og hvad mere?
Avatar billede skwat Praktikant
05. september 2002 - 22:59 #4
Ja svare til
dir <filnavn> /s
Avatar billede food4u.dk Nybegynder
05. september 2002 - 23:12 #5
He, kendte slet ikke den commando, altså med /s :)
Avatar billede skwat Praktikant
05. september 2002 - 23:13 #6
Det er godt så er du nemlig ikke MS spoleret endnu