Avatar billede morton Nybegynder
02. september 2002 - 15:26 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

IR program til PDA

Hej Eksperter,

Jeg har en Cassiopeia E-11 (CE-2.00) og en Nokia 7110. Jeg kunne meget godt tænke mig at overføre mine telefonnumre fra PDA'en til 7110'eren via IR. Jeg har prøvet fra min pda's nuværende telefonbog, hvor der kun er en mulighed for at sige send, men slår jeg IR til på telefonen og sætter dem overfor hinanden sker der ikke noget.. Overfører jeg fra en anden telefon med IR til min 7110'er (IR selvføli' aktiveret) virker det fint; så det er ikke telefonens IR der er noget galt med.
Jeg tænkte derfor på at finde et nyt telefonbogs-program til min Pda, som kan overføre med IR, men har ikke haft megen held - måske i kan hjælpe!?

Mange hilsener

M
Avatar billede cigarer Nybegynder
15. september 2002 - 00:19 #1
Hej M

Dette siger måske sig selv, men du har vel husket at tænde for din IR port på din PDA (den skal slås til, da den som standard er slukket, og slukker sig selv efter noget tid, da dette er batterikrævende)

Venlig hilsen

René Ernst Nielsen
Avatar billede morton Nybegynder
15. september 2002 - 09:59 #2
Hej René,

I det contacts program, der fulgte med den, er der en funktion som hedder send/recive. Jeg går udfra at når jeg trykker send den automatisk bliver tændt ligesom man kender det fra en telefon.. eller den skal måske aktiveres et andet sted..?

Mvh.
Martin
Avatar billede cigarer Nybegynder
15. september 2002 - 10:12 #3
Hej M
I min Casio E-200 skal man gå ind i settings, og aktivere noget de kalder "beam". Herefter vil min PDA kunne opdage stråler fra andre ting, f.eks. en telefon. Hvis du gerne vil overføre fra din PDA til din telefon, så skal du gå ind i "contacts" programmet, gå ned i "tools" od trykke på "beam contacts". Sådan fungerer det i man Casio E-200, men jeg er ikke sikker på at det er helt det samme i din Casio E-11 (det er jo et lidt ældre styresystem).

Med venlig hilsen

René Ernst Nielsen
Avatar billede morton Nybegynder
15. september 2002 - 17:33 #4
Hej René,

Har tjekket efter og der er ikke nogle ir-setting at sætte nogensteder - kun send/recive i contacts.. et nyt telefonbogs-program til min pda er nok løsningen.

Hilsen
Martin
Avatar billede morton Nybegynder
15. januar 2003 - 18:32 #5
tak for dit input René! fandt dog aldrig en løsning på problemet..
Avatar billede fastwing Nybegynder
12. maj 2005 - 14:30 #6
lukker du det ikke
Avatar billede morton Nybegynder
03. juni 2006 - 17:58 #7
lukket