Avatar billede hadro Novice
02. september 2002 - 15:21 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Script problem med novell...

Lad mig starte med at sige, det her spørgsmål nok er lidt svært at svare på, da novell jo kan sættes op på 1000 forskellige måder... men jeg prøver alligevel

Problemet er at novell, når man logger på mapper nogle forskellige drev op. Den mapper et P drev op... det er det drev som jeg IKKE ønsker der ska mappes op. Jeg har fundet den linie som mapper op, og slettet det..og det virker tildels.
P: kommer nemlig heller ik med når man så mapper op på en ren novell client.
Jeg kører dog også en microsoft client ved siden af, som tager kontakt med en NT server.... dvs. når jeg logger på udfører den først script på NT siden og derefter på novell siden.
Af en eller anden årsag, så "tager" novell siden og mapper P: drevet op igen ..altså når jeg kører med 2 clienter... selvom jeg som sagt har fjernet den mapning.... men et eller andet sted må der jo gemme sig en linie på novell, som mapper dette P: drev op .

Er der nogen der har nogle idèer, hvor det kan gemme sig ? .. ved ik om der er en novell standard for scripts...altså hvor man gemmer dem ...
Avatar billede subp Nybegynder
02. september 2002 - 15:32 #1
Hmmm.....

Hvad sker der når du kun bruger Microsoft clienten. Får du så mappet p: drevet?

Bruger du Novell's client eller bruger du Microsofts client? Hvis du bruger Microsoft clienten kan der ske sjove ting.

De steder man kan gemme login scripts er:
På brugeren(evt. ved at tilknytte en profile til brugeren, så ligger login scriptet i profilen).
På container niveau. Check alle Organizational Unit's/Organization op til root.
På den enkelte client maskine kan der være sat at den skal køre et bestemt login script, så det skal du også lige checke!
Avatar billede hadro Novice
02. september 2002 - 16:03 #2
1.
når jeg bruger microsoft client og kun den er alt som det skal være!.

2. Bruger jeg novells client "vinder" den over MS client. Dvs. alle novells mapninger kommer med mens MS client ikke får nogle. så kommer det skøre. Logger jeg af og på maskinen, er både novell og ms client mapninger med .. og alt er som det skal være. Men det kan jeg ikke bruge til noget da det skal virke hver gang

3. Under 2000/nt er der ingen problemer. Der mapper den drevene rigtig op fra begge servere..... men igen.. kan jeg ik bruge til så meget, da jeg ik kun har 2000 maskiner.

4. det med scriptene ved jeg. jeg har kigget alle stedet (selvom der må være en svipser et eller andet sted, da p jo ellers ik ville blive mappet)
Avatar billede subp Nybegynder
02. september 2002 - 18:21 #3
Det er ikke fordi der er et batchjob som bliver startet fra login scriptet og som mapper p-drevet.

Bruger du 'if platform = "98" ...' Hvis ja så ville jeg prøve at gå de linier nøjere efter
Avatar billede hadro Novice
03. september 2002 - 07:59 #4
øhh.. der står jeg lige af .. hvad er "if platform = "98"  ..... eller rettere hvor finder jeg det?
Avatar billede subp Nybegynder
03. september 2002 - 08:50 #5
I loginscriptet kan man teste under hvilket os det bliver afviklet. Det gør man vha. if platform = "98" then ..... endif

Prøv også at se om der ikke bliver kørt et batch job fra loginscriptet.
Avatar billede hadro Novice
03. september 2002 - 09:17 #6
hmm .. problemet er at der kun står en linie i login scriptet.. efter at jeg altså har fjernet P:
Men scriptene må jo ligge gemt i en eller anden fil ..men hvor ...?
Avatar billede gylden Nybegynder
04. september 2002 - 19:43 #7
Øhhh.... nu skriver du ikke hvad for en version du bruger... client + novell... men serveren er jo også sat op til at køre en client scripting ved indlogning... spørgsmålet er nok nærmere om det ikke er serverens client script der fortæller dig hvilke mappings du skal have... just a thought...
Avatar billede ukdtom Nybegynder
09. september 2002 - 01:14 #8
Tja, opgaven havde jo nok været lidt nemere, hvis vi kunne se det omtalte login-script :-)
Avatar billede ukdtom Nybegynder
09. september 2002 - 01:15 #9
Prøv lige at skrive no_default i toppen af dit login-script.
Avatar billede hadro Novice
24. september 2002 - 20:11 #10
sorry .. stadig ingen løsning ...
Avatar billede ukdtom Nybegynder
24. september 2002 - 22:45 #11
I E-Dir findes der flg. login scripts:

Default, Organisation Unit, Profile og User.

Såfremt det ikke er i nogen af disse, så.....:-(

Hvad med flg. linie i dit Login Script:
Map Del p:

mvh

Ukdtom
Avatar billede hadro Novice
09. marts 2003 - 15:04 #12
det kom aldrig til at fungerer ....sry .. har fået ny server