Avatar billede ottosten Nybegynder
02. september 2002 - 14:58 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

afmaske farvenegativer

Er der nogen, der kan forklare, hvorledes man i Photoshop eller PaintShoPro fjerner den røde maske, der er på indskannede farvenegativer. Altså sådan at man får billederne i de rigtige farver, når man bruger funktionen "Negative image" eller "Invert".
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
02. september 2002 - 15:07 #1
Det er desværre noget som du skal have dit scannerprogram til at gøre. Hvis dit scannerprogram understøtter farvenegativ-scanning er der som regel en stak profiler med til de forskellige negativer typer, en for hver filmtype.
Avatar billede ottosten Nybegynder
03. september 2002 - 08:52 #2
Hej fotograf

Det er jo også et svar, selv om jeg ikke kan bruge det til noget. Men det sparer mig da for en masse tid.
Avatar billede tbuch Juniormester
04. april 2003 - 08:25 #3
Hej ottesten

Du har i et indlæg beskrivet, at du anvender Matroz Marvel G400 (pragtfuld kort - så ærgerligt, at den ikke kan køre under XP) og Ulead Media Studio 6. Du har beskrevet, at man rette i en .ini fil, for at få Ulead Media Studio 6 til at køre. Gad du give opskriften??

Kører du stadig Matrox Marvel??