Avatar billede jnm9900 Nybegynder
02. september 2002 - 10:06 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Beregning af tid

Jeg har fået lavet følgende vb kode til beregning af "Para 5" timer.

Public function para5(tj_sym as string) as byte

select case tj_sym
case "n1"
  para5 = 7
case "n2"
  para5 = 6
case else
  para5 = 0
end select
end function

Den virker i decimaltal, men da det er enheder der bliver optjent i timer (37 enheder = 3 timer) skal jeg have ændret min formel: =((celle/37)*3) til svar i tt:mm
Jeg har prøvet at ændre formatteringen, men det hjælper ikke.
Eller kan det løses i vb scriptet ?
Kan nogen hjælpe ?
02. september 2002 - 10:10 #1
tjaa der er jo 24 timer i et døgn, 60 min i timen og 60 sek i min.
Avatar billede sjap Praktikant
03. september 2002 - 10:41 #2
I Excels tidsformat er 1 lig med 1 døgn (24 timer). Det betyder at du skal skrive

=((celle/37)*3)/24

(eller alternativt =celle/37*3/24 som giver helt det samme)

og så formatere cellen til tt:mm

Jeg går ud fra det også er det som flemmingdal mener, selvom hans svar er lidt kort :)