Avatar billede little_john Nybegynder
01. september 2002 - 21:17 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Lyd ud på anden pc

Hej eksperter

Jeg har brug for at få lyden (al lyd) fra min bærbare ud via lydkortet på en stationær i netværket. Nogen der kender en mulighed for at "mappe" et lydkort til et andet via netværk? Eller et stykke software der kan?
Bruger windows operativ-systemer
Avatar billede sn0wflake Nybegynder
01. september 2002 - 21:24 #1
Jeg har ikke et svar, men andre der svarer ønsker nok at vide præcist hvilke operativsystemer du bruger?
LMAO
Avatar billede mr-bob Nybegynder
01. september 2002 - 21:25 #2
hvad er det for en slags lyd?
Avatar billede sn0wflake Nybegynder
01. september 2002 - 21:28 #3
Kan du ikke bare overføre filerne? Er det vigtigt at det "streames"?
Avatar billede little_john Nybegynder
01. september 2002 - 21:29 #4
snowflake>>Hvorfor? det væsentlige må vel være det er win-boxe og ikke linux/unix eller noget andet??  get real ..

mr-bob>>alt det der kommer ud af lydkortet i pricippet ..  det er ikke nok med winamp .. Det jeg leder efter er en "mapping" eller en omledning om man vil af alt det der normalt ville komme ud af lydkortet på den bærbare, det skal bare komme ud på den stationære
Avatar billede little_john Nybegynder
01. september 2002 - 21:30 #5
snowflake>>Det er vigtigt det kører realtime da den bærbare køre på et trådløst netkort ..  og du kender lyden af sådan nogen indbygningshøjtalere i en bærbar ik?  ;o)
Avatar billede sn0wflake Nybegynder
01. september 2002 - 21:32 #6
get selv real...
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
01. september 2002 - 21:36 #7
Jeg har samme problem da jeg kun har en stationær maskine og en bærbar, Den stationære er server og den bærbare er klient, Jeg ville så gerne have mit tv kort til at fungere på den bærbare, og den eneste løsning jeg fandt var at se TV via terminal serveren og så smide lyden fra tvkortet over i den bærbares lydkort i Aux indgangen

Det fungere sku kun halvt så jeg glæder mig til min nye kunde betaler så skal jeg ud og have mig en ny stationær pc.

Men hvad er din tanke for det kan være jeg har misforstået noget

MC
Avatar billede little_john Nybegynder
01. september 2002 - 21:40 #8
mc>>ja, du har fanget det meste af det, jeg vil bare den modsatte vej. Jeg er træt af kabler til den bærbare, og bruger derfor et trådløst netkort. Den stationære står ikke så langt fra stereo'en, derfor derfor var ideen at køre lyden ud af det lydkort..
Avatar billede sn0wflake Nybegynder
01. september 2002 - 21:41 #9
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
01. september 2002 - 21:41 #10
Hmmm i div suppermakeder kan man for 499 købe noget trådløst lydhalløj ved ikke om det kunne være en mulighed

MC
Avatar billede sn0wflake Nybegynder
01. september 2002 - 21:43 #11
Det forrige link var lidt for tyndt. Prøv denne side:
http://www.shoutcast.com/download/
Avatar billede little_john Nybegynder
01. september 2002 - 21:44 #12
snowflake>>Sidder lige og læser på det
Avatar billede little_john Nybegynder
01. september 2002 - 21:45 #13
mc>>Så er jeg jo lige vidt, hvis jeg skal til at sætte linjekablet til den trådløse sender som også skal strømforsynes ik?
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
01. september 2002 - 21:47 #14
Ja enig. kan sku ikke lige se nogen storm p løsning på dette sorry

MC
Avatar billede little_john Nybegynder
01. september 2002 - 21:57 #15
snowflake>>Hmm.. som jeg læser det kan shoutcast kun sende outputtet fra winamp??? ...  og hvis man installerer et plug-in så også fra microfon .. eller tager jeg fejl??
Avatar billede sn0wflake Nybegynder
01. september 2002 - 22:00 #16
Det er kun modtageren der vist *skal* have Winamp, men jeg er ikke sikker. Shoutcast er en selvstændig server der streamer lyd og kræver ikke Winamp så vidt jeg husker.
Avatar billede little_john Nybegynder
01. september 2002 - 22:02 #17
Jeg prøver lige og komme tilbage..
Avatar billede mr-bob Nybegynder
01. oktober 2002 - 11:54 #18
lukketid???
Avatar billede little_john Nybegynder
01. oktober 2002 - 13:09 #19
status er at jeg satdig arbejder på shoutcast ..  Mit problem er latency, da man rent faktisk "optager" stereo out fra lydkortet, encoder det til mp3 og streamer det gennem en shoutcastserver ..  Dette giver en latencey så stor at der langt fra er tale og real time. Jeg arbejder i øjeblikket på at få den ned på et brugbart niveau, eller finde en anden løsning.. skal nok skrive her hvad det bliver..
Avatar billede little_john Nybegynder
29. december 2002 - 01:05 #20
Det er nu vist efterhånden på tide at få lukket her. Det kan lade sig gøre at få et system til at køre med shoutcast. Det "lagger" bare alt for meget..  ikke en løsning der kan bruges til noget i praksis. Jeg har eksperimenteret noget med nogen linux løsninger, og det ER muligt at få noget fornuftigt til at køre omend MEGET vanskeligt ..  skriv her, hvis der er nogen der vil vide mere ..
Avatar billede oz2kas Nybegynder
29. december 2002 - 03:36 #21
<citat>
..  skriv her, hvis der er nogen der vil vide mere ..
</citat>
jo tak :-)