Avatar billede a-zartie Nybegynder
01. september 2002 - 17:37 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Download script virker ikke i mozilla

Jeg har følgende script til et download system.

$url= "programmer/";

    $total=$url . $id;
    Header ( "Content-Type: application/octet-stream");
    Header ( "Content-Length: ".filesize($total));
    Header( "Content-Disposition: attachment; filename=$filename");
    readfile($total);

Systemet virker fint i IE, men mozilla sætter .exe efter filendelsen. Fx. test.txt bliver til test.txt.exe når jeg prøver i Mozilla. Nogle der har en hurtig løsning? (Ps. Mozilla 1.0)
Avatar billede a-zartie Nybegynder
01. september 2002 - 18:27 #1
Ok. Virker hvis man tager og skriver application/pdf i content type.
Avatar billede vizual Nybegynder
04. september 2002 - 12:11 #2
Prøv at tjekke http://dk.php.net/manual/en/function.mime-content-type.php til at finde mimetype automatisk.

jeg har godt nok ikke prøvet det selv men det ser da brugbart ud.
Avatar billede vizual Nybegynder
04. september 2002 - 12:13 #3
ups, beklager det gik lidt for stærkt funktionen mime_content_type() er kun i php4 cvs indtil videre, beklager.
Avatar billede xyborx Nybegynder
04. september 2002 - 13:08 #4
Hvad med noget i retning af det her? (Husk at rette variabelnavnene så de passer til dine)

$fsize=filesize($file);
if(stristr(getenv(HTTP_USER_AGENT), "MSIE"))
{
    header("Content-disposition: filename=$file");
    header("Content-type: application/x-ms-download");
    header("Content-Length: $fsize");
}
else
{
    header("Content-type: application/octet-stream");
    header("Content-disposition: filename=$file");
    header("Content-Length: $fsize");
}
readfile($file);