Avatar billede znake Nybegynder
01. september 2002 - 15:37 Der er 11 kommentarer

.htaccess og php

Er der en måde jeg kan se hvilket nickname brugeren har brugt for at få adgang til siden, via auth i .htaccess ..??
Avatar billede znake Nybegynder
01. september 2002 - 15:45 #1
hmm... er alle sløve idag, eller er der ingen der ved det..??
Hjælper det hvis jeg sætter lidt flere point på...
Avatar billede webmasterdk Praktikant
01. september 2002 - 15:52 #2
$AUTH_USER eller $_GET[AUTH_USER]
Avatar billede sukos Juniormester
02. september 2002 - 09:30 #3
Det står ikke i din access.log?
Husker ikke lige om den ryger ind, men den gør det ihvertfald når man bruger phpmyadmin sammen med http som login, så vil næsten tro du også finder den i access.log, men er nu ikke sikker! :O)
Avatar billede htm Nybegynder
02. september 2002 - 15:47 #4
aaah - er lige blevet lidt nysgerrig her - er det også muligt den anden vej? Altså at logge ind via php og så .htaccess tjekker at der er rigtigt og popper ikke op med loginboks?
Avatar billede sukos Juniormester
02. september 2002 - 15:54 #5
hmm, tjekkede lige nu, og navnet sukos er i logfilen når man logger ind her:
http://www.sukos.dk/apache/nymappe/
bruger: sukos
pass: sukos

htm-> Nej, du får ikke .htaccess til at "afvise" brugeren, men hvis brugeren ikke findes i passwordfilen, kommer brugeren ikke ind.

PHP kan jo godt selv styre det! :O)
Avatar billede sukos Juniormester
02. september 2002 - 15:55 #6
Altså, hvis ikke din PHP tillader adgang til den bruger, så kommer brugeren ikke ind.
men det er jo så udenom Apache.
Avatar billede htm Nybegynder
02. september 2002 - 16:03 #7
Sukos>> Det jeg tænkte på var om man i php kan lave et login-system som gav adgang til forskellige mapper - men for at man ikke bare skal skrive stien til mappen, tænkte jeg på om man kan kompinere disse ting?
Avatar billede sukos Juniormester
02. september 2002 - 16:07 #8
Overgår desværre min forstand! (som så meget andet!)
Ikke at skrive en URL, men alligevel kunne se en URL!
Avatar billede webmasterdk Praktikant
02. september 2002 - 16:29 #9
htm >> Du kan jo bare lave en auth.php der tjekker op brugeren er logget ind, og så lave den i en .htaccess fil som PREPEND, så skal den altid indlæses i alle filer i den angivne mappe, men så skal du stadig have .htaccess og auth.php i hver mappe
Avatar billede webmasterdk Praktikant
02. september 2002 - 16:29 #10
ej, det er jo slet ik dig der har oprettet det spm! :)
Avatar billede nephilim Nybegynder
22. december 2002 - 07:46 #11