Avatar billede 10m Nybegynder
01. september 2002 - 15:22 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Blå skærm

Efter en ny win2k install på com nr.1 fordi det var den enestet com. der kunne læse cd'en. harddisken blev taget ud og sat i com. nr.2. efter genstart kommer der en blå skærm,
hvor der står----> Inaccessible_boot_device
Nogen der har et forslag???
Avatar billede rkhdk Nybegynder
01. september 2002 - 15:26 #1
Avatar billede pilfinger Nybegynder
01. september 2002 - 15:28 #2
måske du har en PIRATKOPI AF WIN2K siden de andre computere du har ikke kan læse den HMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMM::::
Avatar billede zeus19 Nybegynder
01. september 2002 - 15:30 #3
på hvilken pc 1 eller 2

hvis det er pc 1 :
måske hvis du har haft flere hd i da du installerede, da windows ligger filer som boot.ini på c:\ og det er somregl master på primary kabel. så vist du har installeret på extra hd vil du måske mangle den fil.

pc 2 :

windows 2k kan ikke finde ud af hvis har anden hd controller i den ene pc hvor win2k blev installeret, end den hvor du sætter hd´en over i så derfor vil den mangle driver til denne.
Avatar billede 10m Nybegynder
01. september 2002 - 15:31 #4
Nej. Det er com. nr.2 der har problemer med si cd rom drev. Så den ikke kan læse nogle filer.
Avatar billede zeus19 Nybegynder
01. september 2002 - 15:34 #5
håber det løser dit problem. hvis ikke læg en kommentar med hvad du har prøvet. så kigger vi på sagen igen

Takker for points ;)
Avatar billede 10m Nybegynder
01. september 2002 - 15:41 #6
zeus19 hvordan får jeg com nr2 til at instalerer hd controller eller får den til at finde min hd?
Avatar billede rkhdk Nybegynder
01. september 2002 - 15:47 #7
10m => tage com1's CD-Rom drev og put det i com2..
Boot så på din W2K CD, og lav en FAST REPAIR
Avatar billede zeus19 Nybegynder
01. september 2002 - 15:48 #8
hmm det skal du gøre på pc nr1: men det er ikke så nemt.

du skal installere windows 2k, så skal du bruge et program der hedder sysprep du må hellere læse manualen til hvordan du gør det..

link til sysprep:
http://www.microsoft.com/windows2000/downloads/tools/sysprep/default.asp
Avatar billede zeus19 Nybegynder
01. september 2002 - 15:49 #9
ja eller som rkhdk siger det vil nok oxo virke ;)
Avatar billede rkhdk Nybegynder
01. september 2002 - 15:51 #10
Mange får fejlmeddelelsen (0x0000007B) "inaccessible_boot_device". Jeg vil nu se på flere forskellige løsninger:

Check om du har virus på din computer. Denne STOP meddelelse vises typisk i forbindelse med at du har fået en virus i din boot sektor.
Hvis problemet er drevet, kan du f.eks. bruge "Reparations konsollen" beskrevet her.
Forsøg at fjerne nylig tilføjede hard diske eller disk kontrollere.

Hvis du bruger en SCSI disk, hent de sidste opdaterede Windows 2000 drivere, slå fra sync, check terminering og SCSI ID på enheden.

Hvis du bruger en IDE enhed, set on-board IDE porten i BIOS til Primary. Checke Master/Slave/Single jumperne på din IDE enhed. Fjern alle IDE enheder, med undtag af hard disken.

Kør CHKDSK /F
Filsystemet kan være ødelagt. Hvis Windows 2000 ikke kan køre kommandoen CHKDSK kan du forsøge at flytte drevet til en anden Windows 2000 maskine og køre kommandoen der.

Genstart din computer. I opstartsskærmen trykker du F8 og vælger "Last Known Good Configuration"

Hvis denne meddelelse kommer efter at du har reetableret et image på denne maskine, kan løsningen være at dit image ikke er lavet med sysprep. Sysprep har en parameter der hedder :
sysprep -pnp som kører en omfattende opdagelse af hardware under opstarten. Denne har afhjulpet flere af vores "inaccessibel_boot_device" meddelelser.

Editer sysprep.inf filen med notepad eller en anden teksteditor.
Hvis problemet skyldes hvad for en IDE kanal som er i brug, skal du skrive følgende to linier under [SysprepMassStorage]  sektionen:
Primary_IDE_Channel = %windir%\inf\mshdc.inf
Secondary_IDE_Channel =%windir%\inf\mshdc.inf

Du kan også opleve denne fejl hvis du har klonet en Windows 2000 installation fra en master disk der har forskellig størrelse fra den du nu ønsker at reetablere disken på.
Drevet kan også være sat til at bruge DMA tilgang. Forsøg at slå fra DMA tilgang i BIOS.
Avatar billede rkhdk Nybegynder
01. september 2002 - 15:52 #11