Avatar billede tingleff Praktikant
31. august 2002 - 22:24 Der er 47 kommentarer og
1 løsning

Forum teaser

Hej gutter

Jeg har været på Thomaslunde.dk og finde et udemærket forum.
http://www.thomaslunde.dk/scriptarea/index.php?scriptid=53&send=1
Jeg har så fået det sat op osv.
Men jeg kunne godt tænke mig på forsiden af mit site at vise det seneste indlæg, med navn, dato, oversrift også skal den vise de første 150 tegn i indlægget.

Er det noget i kan hjælpe med??
Avatar billede tingleff Praktikant
31. august 2002 - 22:24 #1
hov glemte lige at der skal selvfølgelig også være et link til indlægget
Avatar billede limemedia Nybegynder
01. september 2002 - 07:20 #2
Det må være noget ala

<?php
    include ("mysql_kk.inc");

    $res = array();
    $sql = mysql_query("SELECT id, navn, dato, spr, IF(LENGTH(svar)>150,CONCAT(SUBSTRING(svar,0,150),'...'),svar) AS f_svar FROM forum ORDER BY id DESC LIMIT 0,1");
    if (mysql_num_row($sql)) {
        $res = mysql_fetch_assoc($sql);
    }
?>

Navn : <a class ="text" link href="forum_svar.php?nr=<?php echo $res["id"]; ?>"><?php echo $res["navn"]; ?></a><br>
Dato : <?php echo $res["dato"]; ?><br>
Overskrift : <?php echo $res["spr"]; ?><br>
Indlæg : <?php echo $res["f_svar"]; ?>

Jeg har ikke hans forum installeret, men tror det virker. Det er utestet !

/ LJ
www.ljweb.com
Avatar billede tlunde Nybegynder
01. september 2002 - 10:33 #3
Skal jeg lige lave det for dig tingleff....Det er mig fra www.thomaslunde.dk
Avatar billede tlunde Nybegynder
01. september 2002 - 10:39 #4
Er det sådan her du gerne vil have det, hvor der bare er det sidste nye indlæg?? http://www.thomaslunde.dk/forum/forum.php

/ThomasLunde.dk
Avatar billede tlunde Nybegynder
01. september 2002 - 10:49 #5
Nu har jeg gjort sådan at man kan se overskriften, hvem den er oprettet af, dato for oprettelse og antal indlæg i tråden...er der mere du gerne vil have deri?
Avatar billede tingleff Praktikant
01. september 2002 - 16:45 #6
undskyld tlunde, men har først kunne komme ind på eksperten nu, men jeg prøver det lige af :-)
Avatar billede tingleff Praktikant
01. september 2002 - 16:46 #7
skal jeg downloade det igen??
Avatar billede tingleff Praktikant
01. september 2002 - 16:48 #8
jeg troede du mente at du havde det liggende på det link du skrev, men JO du må meget gerne lave det for mig :-)
Avatar billede tingleff Praktikant
01. september 2002 - 19:33 #9
er du der endnu??
Avatar billede limemedia Nybegynder
01. september 2002 - 19:38 #10
har du prøvet mit eksempel ?
Avatar billede tingleff Praktikant
01. september 2002 - 19:38 #11
ja men det virker ikke :-(
Avatar billede tingleff Praktikant
01. september 2002 - 19:40 #12
Jeg får denne fejl

Fatal error: Call to undefined function: mysql_num_row() in E:\Company Shared Folders\Sites\cm-net_02\test.php on line 6
Avatar billede limemedia Nybegynder
01. september 2002 - 19:44 #13
if (mysql_num_row($sql)) {
skal være
if (mysql_num_rows($sql)) {
Avatar billede tingleff Praktikant
01. september 2002 - 20:05 #14
nu får jeg denne fejl:

Warning: Supplied argument is not a valid MySQL result resource in E:\Company Shared Folders\Sites\cm-net_02\test.php on line 6
Navn :
Dato :
Overskrift :
Indlæg :
Avatar billede limemedia Nybegynder
01. september 2002 - 20:08 #15
byt
    $sql = mysql_query("SELECT id, navn, dato, spr, IF(LENGTH(svar)>150,CONCAT(SUBSTRING(svar,0,150),'...'),svar) AS f_svar FROM forum ORDER BY id DESC LIMIT 0,1");
med
    $sql = mysql_query("SELECT id, navn, dato, spr, IF(LENGTH(svar)>150,CONCAT(SUBSTRING(svar,0,150),'...'),svar) AS f_svar FROM forum ORDER BY id DESC LIMIT 0,1") or die(mysql_error());
Avatar billede tingleff Praktikant
01. september 2002 - 20:14 #16
Nu siger den:

No database selected
Avatar billede limemedia Nybegynder
01. september 2002 - 20:18 #17
thomaslunde siden er desværre nede, alt hans connection ting bør ligge i filen include ("mysql_kk.inc"); - men det er lidt rodet sammen :( skal lige se source filerne når hans site går online igen
Avatar billede tingleff Praktikant
01. september 2002 - 20:31 #18
den er rigtig hos mig for selve forummet virker jo, så den fil er der vel ikke noget galt med
Avatar billede limemedia Nybegynder
01. september 2002 - 20:42 #19
både jo og nej, det kommer an på hvor thomas placerer koden. jeg havde forventet hele hans db styring lå deri

tilføj linierne
mysql_connect($sql_host,$sql_user,$sql_passwd)or die (mysql_error());
mysql_select_db($db)or die (mysql_error());

efter
include ("mysql_kk.inc");
Avatar billede -holberg- Nybegynder
01. september 2002 - 20:51 #20
sådan her

$sql = mysql_query("SELECT id, bruger, dato, spr, IF(LENGTH(svar)>150,CONCAT(SUBSTRING(svar,0,150),'...'),svar) AS f_svar FROM forum ORDER BY id DESC LIMIT 0,1") or die(mysql_error());
Avatar billede -holberg- Nybegynder
01. september 2002 - 20:55 #21
men hvordan får man så man kan se de seneste 5 indlæg
med link til dem?
Avatar billede limemedia Nybegynder
01. september 2002 - 20:57 #22
LIMIT 0,5 fremfor LIMIT 0,1 :))
Avatar billede -holberg- Nybegynder
01. september 2002 - 21:01 #23
den viser stadigvæk kun det sidste indlæg
Avatar billede limemedia Nybegynder
01. september 2002 - 21:06 #24
holberg, koden bliver ala

<?php
    include ("mysql_kk.inc");

    $res = array();
    $sql = mysql_query("SELECT id, bruger, dato, spr, IF(LENGTH(svar)>150,CONCAT(SUBSTRING(svar,0,150),'...'),svar) AS f_svar FROM forum ORDER BY id DESC LIMIT 0,5") or die(mysql_error());
    if (mysql_num_row($sql)) {
        $res[] = mysql_fetch_assoc($sql);
    }
?>

<?php for ($i=0; $i<count($res); $i++) { ?>
Navn : <a class ="text" link href="forum_svar.php?nr=<?php echo $res[$i]["id"]; ?>"><?php echo $res[$i]["navn"]; ?></a><br>
Dato : <?php echo $res[$i]["dato"]; ?><br>
Overskrift : <?php echo $res[$i]["spr"]; ?><br>
Indlæg : <?php echo $res[$i]["f_svar"]; ?>
<?php } ?>
Avatar billede -holberg- Nybegynder
01. september 2002 - 21:25 #25
hemmm!!! kan ikke rigtig få det til at virke
Avatar billede tlunde Nybegynder
02. september 2002 - 08:49 #26
Sorry..har ikke lige fulgt med i tråden...."tingleff", er der mere end det jeg har lavet i forvejen du gerne vil have med, så laver jeg også det...Bare sig til :)
Avatar billede tlunde Nybegynder
02. september 2002 - 08:50 #27
...og du skal ikke hente noget igen...det er bare lige en stump kode jeg har lavet, der viser det som der er nu, og det kan du bare få. Det passer jo til det kode du har i forvejen til det forum du hentede fra mig, så det er bare lige til at sætte ind...det skal ikke rettes eller tilpasses...
Avatar billede tingleff Praktikant
02. september 2002 - 11:37 #28
tlunde ==> det stykke kode vil jeg meget gerne have :-)
Du kan sende det på michael@creative4u.dk
eller bare poste det her.
Avatar billede tlunde Nybegynder
02. september 2002 - 12:32 #29
Værgso, her er koden...Bare smid det ind i en fil, og så gem det i samme bib som forummet er i forvejen, ellers bare husk at ændre stien til config.php filen, for ellers kan den jo ikke connecte til databasen. Nå, men er kommer koden:

----------------------------------------------------------------------
<html>
<head>
<title>forum</title>
</head>
<body>
<table width="100%" cellspacing="0" cellpadding="0">
  <tr>
    <td colspan="4" height="1" bgcolor="#808080"></td>
  </tr>
  <tr>
    <td width="30%"><b>Tråd:</b></td>
    <td width="30%"><b>Oprettet af:</b></td>
    <td width="20%"><b>Dato:</b></td>
    <td width="20%" align="right"><b>Indlæg:</b></td>
  </tr>
  <?
if (!isset($page)) $page = 0;
$antal = 1; // Antal af posts pr side
$total = $page * $antal;
$bla = 10 + 10 * $page;
?>
  <?
include("config.php");
$query = "SELECT * FROM forum_body ORDER BY id DESC LIMIT $total, $antal";
$thread = mysql_query($query);
$count = "SELECT * FROM forum_body";
$out = mysql_query($count);
$num = mysql_num_rows($out);

while($r = mysql_fetch_array($thread)) {
$id = $r["id"];
$overskrift = $r["overskrift"];
$navn = $r["navn"];
$email = $r["email"];
$dato = $r["dato"];
$replies = $r["replies"];

echo "<tr>";
if (strlen($overskrift) >= 22) {
$overskrift = substr("$overskrift", 0, 22);
$short = $overskrift . "...";
echo "<td><a href=\"read.php?id=$id\">$short</a></td>\n";
} else {
echo "<td><a href=\"read.php?id=$id\">$overskrift</a></td>\n";
}
echo "<td>";
if($email == ""){
echo "$navn</td>\n";
} else {
echo "<a href=\"mailto:$email\">$navn</a></td>\n";
}
echo "<td align=\"left\">$dato</td>\n";
echo "<td align=\"right\">$replies</td>\n";
echo "</tr>";
}
?>
  <tr>
    <td colspan="4" height="1" bgcolor="#808080"></td>
  </tr>

</body>
</html>
----------------------------------------------------------------------

Håber du kan bruge det...

/Thomas Lunde
Avatar billede tlunde Nybegynder
02. september 2002 - 19:44 #30
Har du fået koden til at virke??
Avatar billede tingleff Praktikant
02. september 2002 - 19:46 #31
jeg får disse 2 fejl

Warning: Supplied argument is not a valid MySQL result resource in E:\Company Shared Folders\Sites\cm-net_02\test.php on line 28

Warning: Supplied argument is not a valid MySQL result resource in E:\Company Shared Folders\Sites\cm-net_02\test.php on line 30

også behøver der ikke være overskrifter, som du har lavet med "Tråd", "oprettet af", "Dato" og "Indlæg"...
Der skal bare stå overskriften med tråden og til højre for det navnet på den der har oprettet tråden. Nedenunder det skal der stå dato også nedenunder skal indlægget komme.

Forlanger jeg formeget?? :-)

Det er på grund af at det skal ind i en tabel der kun er 200px
det var også meget nemmere at tilrette dit forum generelt.
Du må lige sige til hvis jeg forlanger for meget.
Avatar billede tingleff Praktikant
03. september 2002 - 10:45 #32
tlunde....er du der??

Jeg får disse fejl

Warning: Supplied argument is not a valid MySQL result resource in E:\Company Shared Folders\Sites\cm-net_02\test.php on line 28

Warning: Supplied argument is not a valid MySQL result resource in E:\Company Shared Folders\Sites\cm-net_02\test.php on line 30

også udkriver den ikke noget..hverken navn, dato, overskrift eller indlægget.
Avatar billede tingleff Praktikant
03. september 2002 - 19:24 #33
Tlunde ===> Hjælpe mig...pleeeeeezeeeee!!!

Hvad er det for nogle fejl den laver?? og hvordan retter jeg dem.
Avatar billede tlunde Nybegynder
03. september 2002 - 19:30 #34
hmm...det forstår jeg altså ikke....du kan se at det kører på min side, og jeg har bare kopieret koden herind, så der burde ikke være noget galt...Har du husket at ligge filen i samme bib som forummet?
Avatar billede tingleff Praktikant
03. september 2002 - 20:28 #35
øhhh det er jo noget som skal vises på min forside og selve forummet ligger i et biblotek som hedder forum:

Forside: www.domain.dk/index.php
Forum: www.domain.dk/forum/forum.php

kan man ikke det??
Avatar billede tlunde Nybegynder
03. september 2002 - 22:59 #36
Jo, så skal du includere selve <? bla bla ?> koden og så husk at rette de indvendige referencer der måtte være deri...det burde ikke være noget problem...
Avatar billede tingleff Praktikant
04. september 2002 - 08:55 #37
ja, men det er da kun der hvor man inkludere config.php filen, er det ik?
er der andre referencer??
Avatar billede tlunde Nybegynder
04. september 2002 - 09:37 #38
nej, det burde der ikke være...prøv at sende mig din index fil, så skal jeg lige prøve at kigge på den
Avatar billede tingleff Praktikant
04. september 2002 - 10:24 #39
ok...jeg sender den lige senere :-)
Jeg er på arbejde og der er ikke åbnet for min ftp :-)

Hvilken email?? bare den fra thomaslunde.dk??
Avatar billede tlunde Nybegynder
04. september 2002 - 10:53 #40
ja, gør bare det...så kigger jeg på den når jeg får den! Vi skal sgu nok få det lort til at virke...det kan sgu ikke passe...!!
Avatar billede tingleff Praktikant
04. september 2002 - 11:03 #41
du er squ for cool :-)
Avatar billede dmdisco Nybegynder
04. september 2002 - 11:04 #42
bare husk at poste resultatet for jeg bruger samme forum og kunne også tænke mig en teaser.
Avatar billede tingleff Praktikant
04. september 2002 - 13:47 #43
bare rolig...skal nok :-)
Avatar billede tingleff Praktikant
04. september 2002 - 18:06 #44
tlunde...men index fil ser jo ikke anderledes ud end det du postede andet end referencen til config filen:

<html>
<head>
<title>forum</title>
</head>
<body>
<table width="100%" cellspacing="0" cellpadding="0">
  <tr>
    <td colspan="4" height="1" bgcolor="#808080"></td>
  </tr>
  <tr>
    <td width="30%"><b>Tråd:</b></td>
    <td width="30%"><b>Oprettet af:</b></td>
    <td width="20%"><b>Dato:</b></td>
    <td width="20%" align="right"><b>Indlæg:</b></td>
  </tr>
  <?
if (!isset($page)) $page = 0;
$antal = 1; // Antal af posts pr side
$total = $page * $antal;
$bla = 10 + 10 * $page;
?>
  <?
include ("mysql_kk.inc");
$query = "SELECT * FROM forum_body ORDER BY id DESC LIMIT $total, $antal";
$thread = mysql_query($query);
$count = "SELECT * FROM forum_body";
$out = mysql_query($count);
$num = mysql_num_rows($out);

while($r = mysql_fetch_array($thread)) {
$id = $r["id"];
$overskrift = $r["overskrift"];
$navn = $r["navn"];
$email = $r["email"];
$dato = $r["dato"];
$replies = $r["replies"];

echo "<tr>";
if (strlen($overskrift) >= 22) {
$overskrift = substr("$overskrift", 0, 22);
$short = $overskrift . "...";
echo "<td><a href=\"read.php?id=$id\">$short</a></td>\n";
} else {
echo "<td><a href=\"read.php?id=$id\">$overskrift</a></td>\n";
}
echo "<td>";
if($email == ""){
echo "$navn</td>\n";
} else {
echo "<a href=\"mailto:$email\">$navn</a></td>\n";
}
echo "<td align=\"left\">$dato</td>\n";
echo "<td align=\"right\">$replies</td>\n";
echo "</tr>";
}
?>
  <tr>
    <td colspan="4" height="1" bgcolor="#808080"></td>
  </tr>

</body>
</html>
Avatar billede tingleff Praktikant
06. september 2002 - 20:58 #45
er der nogen som vil hjælpe mig

Tlunde==>
Skal jeg lave et html eks. som viser hvordan det er jeg mener??
Avatar billede tingleff Praktikant
06. september 2002 - 21:44 #46
tlunde ===>

Her er hvad jeg mener med mit spørgsmål:

www.cm-net.dk/forum/forum_teaser.php
Avatar billede tingleff Praktikant
08. september 2002 - 20:43 #47
HALLOOOOO, er der nogen???
Avatar billede tingleff Praktikant
08. september 2002 - 20:59 #48
jeg lukker :-(