Avatar billede codevision.dk Nybegynder
31. august 2002 - 18:11 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

switch kombineret med hub

hej i eksperter

jeg har en switch kombineret med hub i 100mb hastighed. Der er ingen uplink knap på og ingen power knap på - er det normalt og kan den fungere i et kabelbredbånd løsning ????

Jeg har hørt at man skal bruge patch kable til det, men kan det virkelig være rigtigt eller har en switch bare ik en uplink port...
Avatar billede mtas Nybegynder
31. august 2002 - 18:14 #1
Det ville nok lige være en ide med et uplink port!!
Avatar billede herlock Nybegynder
31. august 2002 - 18:45 #2
Du skal bare bruge et krydset kabel til 15,- :)

Herlock / www.linuxplanet.dk
Avatar billede codevision.dk Nybegynder
31. august 2002 - 18:48 #3
jeg har 7 computere som skal dele en 4mb linie - så hvis jeg ingen uplink port har, skal jeg bruge et patch kabel...????
Avatar billede codevision.dk Nybegynder
31. august 2002 - 18:54 #4
lukker spørgsmålet-----))) LUK !
Avatar billede peterpop Praktikant
31. august 2002 - 20:07 #5
For det første findes der ikke hubs med inbygget switches.

og herlock har ret, du kan bare bruge et krydset kabel.

mtas: FJOLS du skal ikke svare på ting du ikke fatter en skid af!
Avatar billede codevision.dk Nybegynder
31. august 2002 - 20:42 #6
peterpop - kan vi så lige få en venlig tone. Han forsøgte bare at hjælpe og han har ret. Det er smartest med uplink port.

Jo der findes switch som er med hub, den har jeg nemlig en af og den hedder MSH-808TAP og den er fra macromate...
Kydset kabel er patch kabel, og det kabel vil jeg gerne undgå at bruge, så jeg køber en ny switch med uplink....
Avatar billede peterpop Praktikant
31. august 2002 - 20:50 #7
Undskyld. Det var min ydre dæmon der kom til min computer.

Er det den her:
http://www.macromate.com.tw/product/MSH-808TAP/

Og så vidt jeg kan se er stik nr. 8 både up-link og normal. Din switch har 9 stik - de to yderste er bundet sammen. Brug det det yderste (sandsynligvis) til uplink.
Avatar billede codevision.dk Nybegynder
31. august 2002 - 20:53 #8
okay TAK ! DU har sku ret i at den har uplink - havde jeg sku ik set :)

Det er en switch - right ???
Avatar billede codevision.dk Nybegynder
31. august 2002 - 20:55 #9
hvad mener de helt bestemt med det her " Automatic partition per port" er det at den deler lige maget hastighed ud i alle portene - hvis det er tilfældet skal jeg have en anden...

hvis man kun bruger 3 af portene deler den alligevel hastigheden op i 8 - det skoddet ;(
Avatar billede peterpop Praktikant
31. august 2002 - 21:02 #10
Det er ikke helt rigtigt, det der ligger i det er at du ikke kun har 100mBit som backbone men at port 2 kan få 100mBit til port 4 mens port 1 kan få 100mBit til port 3.

men i dit tilfælde hvor det er internet, 100/8 = 12,5 altså meget mere end 4
Avatar billede codevision.dk Nybegynder
31. august 2002 - 21:02 #11
jamen det stik til uplink - kan jo kun ha et stik i - hva med de 3 andre som også skal på nettet ???????

Hvordan fungere det så - kan jeg kun bruge en ad gangen eller hva sker der :)
Avatar billede codevision.dk Nybegynder
31. august 2002 - 21:04 #12
okay men er det en okay switch jeg har fået her eller skal jeg købe en anden og kan jeg have 7 computere på samtidig og uden at købe patchkabel, men bare almindelig netkabel ???
Avatar billede codevision.dk Nybegynder
31. august 2002 - 21:14 #13
har fundet ud af det nu :)
Avatar billede skwat Praktikant
06. september 2002 - 08:44 #14
codevision.dk:> Jeg går ud fra at du har fundet ud af at du ikke skal have en uplink port til alle dine klienter
Avatar billede codevision.dk Nybegynder
06. september 2002 - 08:47 #15
Jeg har fundet ud af at min switch havde en uplink port og at kablet bare skulle i uplink porten og vidre over i mit modem. Kablet fra netkortet skulle så i port 1 i switchen !

Så ja fandt ud af det !