Avatar billede rune_m Nybegynder
31. august 2002 - 15:06 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hvad er dette .. hvor i php manualen ?

Stadig newbie i php :o) ..

Har set dette i flere koder .. noget ala

$this->et eller andet

Dette: $this-> og pilen hvad er det .. sgu svært at finde i phpmanualos når man ikke aner hvad det hedder .. ehh :)
Avatar billede jakoba Nybegynder
31. august 2002 - 15:16 #1
$this  bruges undeni et objekt, eller indeni en funktion der er defineret i et objekt.  det er en standardvariabel der betydet  'dette objekt'.
se: http://dk.php.net/manual/en/ref.classobj.php
Avatar billede jakoba Nybegynder
31. august 2002 - 15:18 #2
pilen peger så på en variabel eller en funktion der er defineret inde i objektet. så
  $b = $this->$a;  // variabel b får værdien af dette objekts variabel a.

det svarer til . i javascript (og andre sprog)
Avatar billede jakoba Nybegynder
31. august 2002 - 15:22 #3
ups det var galt. der skal ikke $ foran navnet efter pilen:
  $b = $this->a;  // variabel b får værdien af dette objekts variabel a.
http://dk.php.net/manual/en/language.oop.php
Avatar billede rune_m Nybegynder
31. august 2002 - 15:26 #4
Okay tak :) - nok lidt for langhåret endnu for mig .. er ved at makke et forum sammen .. så alt der kan hjælpe til at forenkle koden er jo en god ting .. :) men tak for hjælpen :)