Avatar billede tuck Nybegynder
10. september 2000 - 00:11 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Link database

Er der nogen der ved hvordan jeg laver en side der søger / har link i en MS  Access database fil - således at mine brugere kan søge i alle min links - og måske tilføje et.?
Avatar billede tpiil Nybegynder
10. september 2000 - 00:15 #1
ja for nogle kr. ved jeg det godt
Avatar billede tomsommer Juniormester
10. september 2000 - 00:22 #2
du kan finde noget der hedder FileCrawler på activeserverpages.dk eller netcoders.dk som er et udemærket script
Avatar billede it-avisen.dk Nybegynder
10. september 2000 - 08:06 #3
Jeg har lige lavet et komplet script der kan oprette og søge som du forspørger.
Sæt points op på 300 point, så får du den.

Husk at læse nyheder på www.IT-Avisen.dk

/Jasper
Avatar billede aka_aze Nybegynder
10. september 2000 - 18:39 #4
Du skal bruge de søgefunktioner som SQL stiller til rådighed.

Select * from Link where linknavn Like java?? Order by Link
Avatar billede it-avisen.dk Nybegynder
10. september 2000 - 18:41 #5
det er ikke testet, men burde virke. Held og lykke!

<%
\'(C) www.IT-Avisen.dk - kun for ikke-kommerciel brug!
\'Husk at læse IT nyheder skrevet af fagfolk og ikke af 2.rangsjournalister på:
\'HTTP://WWW.IT-AVISEN.DK

\'>>> >>> search.asp (Start fil for brugere der ønsker at søge!)
Response.Write \"Indtast søgeord og tryk søg:<br>\"
Response.Write \"<form action=dosearch.asp method=post>\"
Response.Write \"<input type=text name=word><input type=submit value=Søg></form>\"

\'>>> >>> dosearch.asp (Den fil der søger i databasen)
dim strtekst, strword,ordslut
strword=Request.Form(\"word\") \'Søgeordet sættes, f.eks. fra Request.Form(\"word\")
  Set DataConn = Server.CreateObject(\"ADODB.Connection\")
  DSN = \"DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=\" & server.mappath(\"./links.mdb\")
  \'links.mdb skal ligge i samme mappe
  DataConn.Open DSN

  Set rs_vare = Server.CreateObject(\"ADODB.RecordSet\")
  rs_vare.open \"Select * From [tekst] where linkdesc like %\"&strword&\"%\", DataConn
  \'Tabellen \"Tekst\" åbnes skrive beskyttet, ønskes skriveadgang tilføjes ,1,3 på ovenstående linie
  do while not rs_vare.EOF
  Response.Write \"Link fundet: <a href=\"&rs_vare(\"link\")&\" target=_blank>\"&rs_vare(\"link\")&\"</a>\"
  rs_vare.MoveNext
  LOOP
  rs_vare.Close
  set rs_vare=nothing
  DataConn.Close
  set dataConn = nothing
  \'Husk at sætte objekter lig nothing ellers ligger i serveren ned...

\'>>> >>> Addlink.asp (Start fil for de brugere der ønsker at oprette et link)
Response.Write \"Udfyld alle felter og tryk gem:<br>\"
Response.Write \"<form action=doaddlink.asp method=post>\"
Response.Write \"Link URL: <input type=text name=link><br>\"
Response.Write \"Link Beskrivelse: <input type=text name=linkdesc><br>\"
Response.Write \"<INPUT type=\"submit\" value=\"Gem\" id=submit1 name=submit1></form>\"

\'>>> >>> doaddlink.asp (Gemmer nye link i databasen)
  Set DataConn = Server.CreateObject(\"ADODB.Connection\")
  DSN = \"DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=\" & server.mappath(\"./links.mdb\")
  \'links.mdb skal ligge i samme mappe
  DataConn.Open DSN

  Set rs_vare = Server.CreateObject(\"ADODB.RecordSet\")
  rs_vare.open \"Select * From [tekst] where linkdesc like %\"&strword&\"%\", Dataconn,1,3
  \'Tabellen \"Tekst\" åbnes med skriveadgang, ønskes skrivebeskyttet fjernes ,1,3 på ovenstående linie
  rs_vare(\"linkdesc\")=Request.Form(\"linkdesc\")
  rs_vare(\"link\")=Request.Form(\"link\")
  rs_vare.Close
  set rs_vare=nothing
  DataConn.Close
  set dataConn = nothing
%>

Husk at deltage i vores HP-konkurrence på http://www.it-avisen.dk/konkurrence.asp
Avatar billede it-avisen.dk Nybegynder
10. september 2000 - 18:49 #6
Hov... snakker vi VB - det kunne i da bare have sagt *G*

Husk at deltage i vores HP-konkurrence på http://www.it-avisen.dk/konkurrence.asp

Private Sub Form_Load()
Dim strhtml, intstart, intslut, strtype1, strtype2, strtype3, stroutput
strtype1 = \".mp3\"
strtype2 = \".mp3\"
strtype3 = \".mpeg\"
strhtml = Inet1.OpenURL(\"http://gnute.com/search?s=eminem&type=1\")
intstart = 0
intslut = 0

For i = 1 To Len(strhtml)
If LCase(Mid(strhtml, i, 2)) = \"<a\" Then
strstart = i
End If

If (LCase(Mid(strhtml, i, 2)) = \">\" And intstart > 0) Then
If (InStr(1, Mid(strhtml, intstart, intslut - intstart), strtype1)) Then
stroutput = stroutput & Mid(strhtml, intstart, intslut - intstart)
intstart = 0
intslut = 0
Else
intstart = 0
intslut = 0
End If

List1.AddItem (stroutput)
Next

End Sub
Avatar billede it-avisen.dk Nybegynder
10. september 2000 - 19:26 #7
hovsa... forkert kategori - se bort fra den ovenstående indlæg *G*
Avatar billede martin181 Nybegynder
11. september 2000 - 09:50 #8
Du kan sagtens finde noget på en eller flere af de sider, der omhandler ASP - prøv især:

www.activeserverpages.dk
www.asp.dk
www.netcoders.dk

Kig i deres download sektioner...;-)