Avatar billede webcreator Nybegynder
30. august 2002 - 17:19 Der er 34 kommentarer og
13 løsninger

Hvilken film er bedst?

Hej.

Jeg keder mig, og vil leje en film eller 3, heh.
Men hvilke vil i foreslå mig? Jeg er vild med actionfilm, og alt hvad der er gang i. Film jeg kan li:
Aliens, The mummy (+ returns), Die hard, The Matrix, IndianaJones, Hackers

En lidt bred smag, men hva..

Altså : Filmene skal være spændende, have en god handling, og gerne lidt uhyggelige. Har i nogle forslag? I må _meget_ gerne poste en url til en beskrivelse af de film i foreslår - på forhånd tak :o)
Avatar billede kissa Nybegynder
30. august 2002 - 17:20 #1
Die Hard synes jeg er fed.
Avatar billede hybel Nybegynder
30. august 2002 - 17:21 #2
Fight Club... den er dog ikke direkte uhyggelig, men FED!
Avatar billede rasmus_h Nybegynder
30. august 2002 - 17:21 #3
En film som der både er gang i, men som man sandelig også kan grine af: Rat Race

- Rasmus!
Avatar billede johnstigers Seniormester
30. august 2002 - 17:22 #4
kissa> det var eksempler :) - læs mandens spørgsmål igen...
Avatar billede johnstigers Seniormester
30. august 2002 - 17:22 #5
Enemy of the state.
Avatar billede rasmus_h Nybegynder
30. august 2002 - 17:23 #6
Mimic
Mimic 2

- Rasmus!
Avatar billede hybel Nybegynder
30. august 2002 - 17:23 #7
Jeg tror også du vil kunne lide "Mission to Mars" (tror jeg nok den hedder) det er lidt en blanding af Aliens og the Mummy (sådan cirka..)
Avatar billede kissa Nybegynder
30. august 2002 - 17:24 #8
Romeo must die
Avatar billede disky Nybegynder
30. august 2002 - 17:24 #9
Alt med Katja Kean og Sarah Young :-)

Sorry kunne ikke nære mig.
Avatar billede webcreator Nybegynder
30. august 2002 - 17:24 #10
LOL
Avatar billede sthen Nybegynder
30. august 2002 - 17:25 #11
Der er vel nok mest action i IndianaJones, så hvis man samtidig er til eventyrfilm er de absolut fede. Steven Spielberg er jo en san mester til at lave sådanne film.

Ellers vil jeg foreslå Die hard. Fedt action"brag" af en film. En rigtig "fuld-fart-frem-film", hvor man roligt kan lade hjernen køre i tomgang.
30. august 2002 - 17:25 #12
Blodsport (ellers var det Bloodsport), de sendte den en gang på TvDanmark. Filmen handler om et *ulovligt* kampstævne, hvos de bedste af de bedste til at slås fra hele verden er samlet.

/Casper
Avatar billede johnstigers Seniormester
30. august 2002 - 17:25 #13
disky> LOL ;)

hybel> det er vist en meget bred beskrivelse /*gg*
Avatar billede webcreator Nybegynder
30. august 2002 - 17:25 #14
Hvad med nyere film? Nogen der har set Minority Report? Overvejer også at daffe ind og se den..
Avatar billede sthen Nybegynder
30. august 2002 - 17:25 #15
san -> sand
Avatar billede hybel Nybegynder
30. august 2002 - 17:26 #16
Den fedeste film på jorden er UNBREAKABLE med Bruce Willis og Samuel L. Jackson, kunne du godt li "den 6. sans" så vil du elske denne her.

Den er dog ikke spækket med action men en lille smule uhyggelig mod slutningen. Den ligger personligt på min top 3, men det er lidt af en tænker film.... hvis du forstår!
Avatar billede webcreator Nybegynder
30. august 2002 - 17:26 #17
Er tilbage om ca. 30 min.. Håber der er kommet nogle saftige/knald hamrende gode indlæg indtil da.. Gerne med URLs..
Avatar billede sthen Nybegynder
30. august 2002 - 17:26 #18
Eller Spiderman - OK.
Avatar billede xrenegade Nybegynder
30. august 2002 - 17:27 #19
Hvis du vil have dig et godt grin skal du leje monsters inc. Den er herre grineren.
Eller 51th state er også fed hvis du hellere vil have noget med action!:)
Avatar billede hybel Nybegynder
30. august 2002 - 17:27 #20
Minority Report --- har været inde og se den, fed film især hvis du godt kan li' bladerunner, den får et 10. tal på min skala
Avatar billede sprutnik Nybegynder
30. august 2002 - 17:27 #21
The Crow, med Brandon Lee. Den fedeste film ever.
Avatar billede sthen Nybegynder
30. august 2002 - 17:28 #22
Tomb Raider er nu heller ikke så ringe endda
Avatar billede hybel Nybegynder
30. august 2002 - 17:29 #23
sprutnik -> ham der Brandon Lee... hvorfor laver han ikke flere film ?!(hehehehehe... den var ond)
Avatar billede medions Nybegynder
30. august 2002 - 17:29 #24
disky> LOL

//>Rune
Avatar billede xrenegade Nybegynder
30. august 2002 - 17:35 #25
ja okay hvis du vil se patter og røv er der jo osse en masse at vælge imellem!!
Der er en masse film som er produceret af en som hedder max eller sån noget. LÆKRE DAMER sir jeg til dig...Lækre damer!!
Avatar billede sprutnik Nybegynder
30. august 2002 - 17:35 #26
hybel-> Yep, shit happens. Næst efter Bruce Campbell ( Evil Dead) var han den sejeste skuespiller.
Avatar billede sthen Nybegynder
30. august 2002 - 17:38 #27
Så er jeg også ret vild med
Danser med ulve
- og -
Deerhunter

- de er måske ikke så action-prægede - men fede film
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
30. august 2002 - 17:45 #28
der kommer da Deer Hunter i aften på tv2: http://ttv.tv2.dk/tekst.php?side=313
Den er for fed!!
http://us.imdb.com/Title?0077416
Avatar billede radiohead Nybegynder
30. august 2002 - 17:48 #29
Usual Suspects
Avatar billede webcreator Nybegynder
30. august 2002 - 17:51 #30
Mange gode indlæg. takker.

Jeg _har set_ die hard, så den gider jeg ikke se igen - det samme med Tomb Raider. Tror ikke jeg vil se filmen på Tv2 i aften - de har det med at sende ting, som ikke helt falder i min smag. Det fede er hoppet over på TV2 Zulu. Men er der ellers flere fede film, som vores alles sammen Steven Spielberg står bag ? Og som er action-præget?

Og nej, det gør ikke noget, at man skal tænke lidt :o)
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
30. august 2002 - 17:52 #31
Avatar billede chalde Seniormester
30. august 2002 - 17:55 #32
sprutnik -> han er den 2. fedeste skuespiller.... Bruce Willis er nummer 1..
lej alle evil dead filmene, og hva m braindead og badtaste (lavet af ham der har lavet ringenes herre) alt for komiske film..
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
30. august 2002 - 17:56 #33
du kan bruge 'recommendations'-linket på www.imdb.com
f.eks. http://us.imdb.com/Recommendations?0095016
Avatar billede rs2000 Nybegynder
30. august 2002 - 18:04 #34
Mad Max går man nu heller ikke galt i byen med.
Steven Spielberg har da lavt alle tre Back To The Future film.
Som er rigtig fede.
Avatar billede dna Nybegynder
30. august 2002 - 18:32 #35
Mit råd er:

Tag i biffen og se Minority Report!!! Den sparker alt hvad der er lige nu!

dna
Avatar billede annikadk Nybegynder
30. august 2002 - 19:50 #36
dna: kunne du ikke have fortalt mig det inden jeg så "Signs"?? (skuffet over den, den er ikke skod, men den kan slet ikke nå fx. "The 6th Sense")

Mission to mars så jeg blev nævnt i toppen, og den er klart god  -  selv er jeg til "psyko-film", så kan ikke lige nævne nogle på stående fod
Avatar billede johnstigers Seniormester
30. august 2002 - 19:52 #37
Hvad med AI af Steven Spielberg?
Avatar billede dna Nybegynder
30. august 2002 - 20:09 #38
annikadk: Skriv en mail inden du tager i biffen næste gang! :-)
Avatar billede 7th Praktikant
30. august 2002 - 20:14 #39
Who Am I med Jackie Chan, den er fed. Ikke uhyggelig på nogen måder, men masser af god action.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
30. august 2002 - 20:16 #40
Taxi og Taxi 2 af Luc Besson... :)
Avatar billede kornfreak Nybegynder
30. august 2002 - 20:18 #41
En af de fedeste film jeg længe har set (og gribende) er Liberty Stand Still -> http://www.moviemix.nu/filmrec.asp?ID=396

Den er virkelig fed.
Avatar billede sprutnik Nybegynder
30. august 2002 - 20:20 #42
Hvis man er til horror-science fiction-komedie er der Critters. Det er nogle herlige små fyre der er med deri.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
30. august 2002 - 20:21 #43
I aften sender de den originale version af Body Snatchers på DR1 med Donald Sutherland - absolut kult i sci-fi genren :)
Avatar billede NanoQ Nybegynder
30. august 2002 - 20:24 #44
Jeg kan også anbefale dig at få fat i Dune - directors cut... den er uhyggeligt fed... men så skal du nok overveje om det ikke er nok med 2 film. Den varer 5 timer eller deromkring :)
Avatar billede loonz Nybegynder
30. august 2002 - 21:49 #45
Go'e film:

Lock, Stock & 2 Smoking Barrels
Snatch
Boondock Saints
Frailty
Usual Suspects
Memento
Mothman Prophecies
Ocean's Eleven
Training Day

Og en masse andre...

NanoQ> Den de viser iaften er ikke den originale "stjålne kroppe"... Den originale er fra 1956 ;)
Avatar billede lord-klaus Nybegynder
31. august 2002 - 11:26 #46
Enemy of the state.
stalingrad
band of brothers (serie) men er mega "fed" man ser hvordan det ´var ved fronten i 2.verdenskrig......!!!!!!!

indenpentenday
Avatar billede webcreator Nybegynder
31. august 2002 - 12:17 #47
Mange tak for hjælpen alle sammen - fik set 3 gode film i går :o)