Avatar billede ghandi1346 Nybegynder
30. august 2002 - 12:07 Der er 1 kommentar og
1 løsning

C++ Builder5, auto åbne databasen. *.gdb database, TQuery

- jeg har oprettet en database.gdb fil. Når jeg sætter Query1->Active = true; får jeg en dialog box hvor jeg ska indtaste  "User Name:" og "Password:".
Hvordan kan komme udenom det, således at jeg kan
Query1->Open()  databasen uden at der bliver krævet  user Name & password.
Avatar billede soepro Nybegynder
30. august 2002 - 12:20 #1
Du skal droppe en TDatabase component på formen også. Din Query1 skal du sætte til at pege derpå. Dobbeltklik på selve TDatabase componenten og vælg den korrekt ODBC-driver i Driver Name comboboxen. Tryk herefter på 'Defaults knappen for at få indlæst default indstillingerne. Find herefter 'USER NAME' og 'PASSWORD' i 'Parameter overrides' listboxen og indtast det ønskede brugernavn og password efter hver værdi. Tryk herefter på OK knappen. Tilbage er så kun via object inspectoren at ændre TDatabase proprtyen 'LoginPrompt' til false.

Du kan evt. nu på design tidspunktet -også via object inspectoren- sætte 'Active' propertyen på din Query1 og se at logon fungerer. (Hvis du ikke sætter Active til false, inden du kompilerer, laver programmet automatisk logon allerede i forbindelse med opstart.)
Avatar billede ghandi1346 Nybegynder
30. august 2002 - 12:32 #2
udmærket svar og hurtigt. tak soepro