Avatar billede dennisschnell Nybegynder
30. august 2002 - 12:02 Der er 1 kommentar

Plugin checker der bare virker!!?

Hej folkens,
Lad mig lige starte med at sige at jeg ikke er kode haj, men grafiker... så ingen sort snak.

Det heldige er at jeg har fundet en quicktime plugin checker der virker great (mac, pc, ns, ie). Super!
Problemet er at jeg gerne vil give nogle flere oplysninger ud af den. Vesions nummer!
Den skriver" du har quicktime", den skal skive "du har quicktime vs. 6" hvis det er en 6'er.

Efter det ville det være cool, hvis man kunne genbruge den til at checke:
flashplayer+ version.
shockwaveplayer.
Windows media player.

Her er koden som du skal være velkommen til at reducere og rette i da jeg kun har smidt det væk jeg var sikker på kunne undværes:

  <SCRIPT language=JavaScript><!--
    var agt=navigator.userAgent.toLowerCase();
    var unix=0;
    var installed=0;
    if (navigator.appName == "Netscape") {
      if (agt.indexOf("x11")!=-1) {
        document.write("<table cellpadding=10 border=3 width=500><tr>"
          + "<td bgcolor=#ff0000><font "
          + "color=#000000>\nYou do not have the QuickTime Plugin properly "
          + "installed.<p>You are running a UNIX operating system with an\n"
          + "X-Windows browser.<p>\n\n"
          + "There are no products currently on the market for X that \n"
          + "support the Sorenson Video Codec. \n");
        unix=1;
      }
      var num_of_plugins = navigator.plugins.length;
      if (unix!=1) {
        for (var i=0; i < num_of_plugins; i++) {
            var plug=navigator.plugins[i].name.toLowerCase();
            if (plug.indexOf("quicktime")!=-1) {
              installed=1;
              i=num_of_plugins;
            } else {
              installed=0;
            }
  // Assume MacOS users with older versions of IE have QT
  if ( (navigator.appVersion.indexOf("Mac") > 0)
      && (navigator.appName.substring(0,9) == "Microsoft")
      && (parseInt(navigator.appVersion) < 5) )
      { installed=1; }
// -->
</SCRIPT>

  <SCRIPT language=VBScript>
<!-- hide from pre-script browsers -- This Checks MS IE users
On Error Resume Next
Set theObject = CreateObject("QuickTimeCheckObject.QuickTimeCheck.1")
On Error goto 0
If IsObject(theObject) Then
If theObject.IsQuickTimeAvailable(0) Then 'Just check for file
installed = true
End If
//-->
</SCRIPT>

  <SCRIPT language=JavaScript><!--
  if (installed==0) {
      document.write("Du har sku desværre ikke quicktime din spasser, så se at få dig een");
  } else if (installed==1) {
      document.write("DU HAR QUICKTIME... HURRAAAA!");
  } else {
      document.write("Vi kan desværre ikke afgøre om du har quicktime installerer");
  }
//-->
</SCRIPT>

På forhån tak!
Dennis
Avatar billede dennisschnell Nybegynder
30. august 2002 - 12:05 #1
Glemte lige at Shockwave og windows media player også skal være med versions nummer!!!