Avatar billede bendict Nybegynder
29. august 2002 - 22:15 Der er 7 kommentarer

filnavn i et output tekstfelt

jeg har en musik afspiller der random kan vælge mellem 4 numre som ligger i hver deres swf fil. Musikspilleren loader nummeret ind i et movieclip fordi jeg på den måde så kan spole frem og tilbage i nummeret.Det virker, men jeg vil også gerne have nummerets navn i et output felt. For at afspilleren kan vælge random har jeg valgt at kalde mine numre track1, track2 osv. Jeg ved at jo at track1 indeholder nummeret "Personality", men hvordan pokker får jeg det ud i et tekstfelt ?
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
30. august 2002 - 06:01 #1
Når du loader din fil ind, så hvordan gør du så???

Hvis du f.eks bruger loadMovieNum("fil.swf",1)

Så kan du altid referere til "hovedefilmen" med _level0.tekstfelt = "Det her navn du"

Ditto hvis du bruger loadMovie("blabla.swf","mitTargetClip");

/Nikolaj
Avatar billede bendict Nybegynder
30. august 2002 - 12:45 #2
function makeRandoms () {
    _root.randoms = new Array();
    for (i=0; i<3; i++) {
        _root.randoms[i] = i+1;
    }
    _root.randoms.sort(function (a, b) { return random(3)-1;});
}
function getNext () {
    if (!_root.randoms.length) {
        makeRandoms();
    }
    return _root.randoms.pop();
}
loadMovie ("track"+_root.player.getNext()+".swf", "movie");

det movieclip som jeg loader ind i hedder altså movie.swf
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
30. august 2002 - 12:48 #3
Så skulle du fra "trackXXX.swf" skrive _root.navn = "Personality" eller _level0.navn = "Personality"
Avatar billede bendict Nybegynder
30. august 2002 - 16:16 #4
jeg forestiller mig at man kan skrive noget i retning af
hvis track1.swf er loaded
output="personality"
ellers hvis track2.swf er loaded
output="scarlet eyes"
osv...
men jeg ved ikke hvordan man kan detecte hvilken swf der er loaded
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
30. august 2002 - 16:21 #5
Du behøver detecte hvilken flash der loaded du kan skrive dine actions inde i de loadede .swf´er

Alternativt, så kan du altid gøre sådan her :

function makeRandoms () {
    _root.randoms = new Array();
    for (i=0; i<3; i++) {
        _root.randoms[i] = i+1;
    }
    _root.randoms.sort(function (a, b) { return random(3)-1;});
}
function getNext () {
    if (!_root.randoms.length) {
        makeRandoms();
    }
    return _root.randoms.pop();
}

if (_root.randoms.pop()==1){
tekst="sang1"
}elseif (_root.randoms.pop()==2){
tekst="sang2"
}elseif (_root.randoms.pop()==3){
tekst="sang3"
}
loadMovie ("track"+_root.player.getNext()+".swf", "movie");
Avatar billede bendict Nybegynder
30. august 2002 - 17:26 #6
din alternative løsning er den jeg hælder mest til og har selv skrevet en lignende kode med if og else if uden held. Jeg kan heller ikke få din kode til at virke.
hmmm.......
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
09. januar 2003 - 04:48 #7
ehe lukke???