Avatar billede teck Nybegynder
29. august 2002 - 18:15 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Læs/ikke læs

I forbindelse med et forum, vil jeg hører om der er nogen der ved, hvordan man gør sådan at en brugere der logger ind på forumet kan se om han har læst eller ikke læst et indlæg. Eventuelt med en eller anden form for makering!
Avatar billede Six Nybegynder
29. august 2002 - 18:19 #1
ok jeg har ikke styr på php.
men kan vel komme med min kommentar alligevel :)

jeg kunne forestille mig at du lavede noget der satte en variabel når brugeren trykker på læst, altså så man kan bruge if ($ReadOrNot = read) { blah }
else { blah2 (hvis den ikke er læst) }

bare et forslag.
Avatar billede hmm10 Nybegynder
29. august 2002 - 18:28 #2
Tja også mit bud. Jeg går udfra at du bruger et databasesystem (fx. MySQL)Du laver en ekstra tabel i din database. En 'set', så når man læser et indhæg ligger den så fx. et 'x' i den table. Når han så skal kalde et >ikke læse< indlæg frem bruger du en:
if ($set = x){echo "du har læse denne";} else {echo "_indlæget_";}
Avatar billede earp Nybegynder
29. august 2002 - 18:29 #3
Du laver en tabel i mysql eller en anden database, som holder styr over hvilke indlæg hvilke brugere har læst. Med php kan du så tjekke om brugeren har læst det aktuelle indlæg.

Dette er selvfølgelig kun muligt hvis dit debatsystem kører over mysql eller anden form for database.
Avatar billede hmm10 Nybegynder
29. august 2002 - 18:30 #4
Undskylder mine stavefejl. Har fået nyt tastatur :)
Avatar billede teck Nybegynder
29. august 2002 - 18:35 #5
Det gør godt nok på mysql! I den forbindelse er der tre tables:

indlaeg - her bliver indlæget oprettet
besvar - her kommer de kommentar som folk skriver
brugere - hvor brugere oplysninger er

da jeg ikke er den største haj til alt de løkke sjov og sådan, vil jeg hører om der er en der ved hvordan man får det til at virke?
Avatar billede hmm10 Nybegynder
29. august 2002 - 18:45 #6
skal du også have hele forum'et eller har du det?
Avatar billede hmm10 Nybegynder
29. august 2002 - 18:50 #7
earp -> "kun muligt"? kan man ikke lave tjekke om et indlæg er læst med en cookie fx.? ;)
Avatar billede teck Nybegynder
29. august 2002 - 18:55 #8
Jeg sidder og er i gang med forumet, men jer er lidt lost på hvordan pokker man kan få systemet til at holde styr på hvilke oplæg der er læst, og hvilke der ikke er....specielt når der er så mange brugere der til!
Avatar billede teck Nybegynder
20. oktober 2002 - 09:15 #9
har fundet ud af det