Avatar billede gulekings2k Nybegynder
29. august 2002 - 16:07 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

UPDATE

change.php
<?php
$db = mysql_connect("localhost", "Movies");
mysql_select_db("Movies",$db);
$result = mysql_query("SELECT id, title, size, discs, format, resolution, subtitles, sublan FROM MovieList ORDER by title") OR DIE(mysql_error());
while($row = mysql_fetch_array($result)) {
extract($row);

?>
<form method="post" action="changemovie.php">
    <input type="text" name="id" size="3" value="<?php echo $id ?>">
    <input type="text" name="title" size="40" value="<?php echo $title ?>">
    <input type="text" name="size" size="5" value="<?php echo $size ?>">
    <input type="text" name="discs" size="5" value="<?php echo $discs ?>">
    <input type="text" name="format" size="5" value="<?php echo $format ?>">
    <input type="text" name="resolution" size="10" value="<?php echo $resolution ?>">
    <input type="text" name="subtitles" size="5" value="<?php echo $subtitles ?>">
    <input type="text" name="sublan" size="25" value="<?php echo $sublan ?>">
<input type="submit" name="ok" value="Change">
</FORM>
<?php
}
?>

changemovie.php
<?php
extract($_POST);

$db = mysql_connect("localhost", "Movies");
mysql_select_db("Movies",$db);

$SQL = "UPDATE Movielist SET Title = '$title', Size = '$size', Discs = '$discs' Format = '$format' Resolution = '$resolution' Subtitles = '$subtitles' Sublan = '$sublan' WHERE ID = '$id'";
mysql_query($SQL) or die(mysql_error());
    echo "Database Updated";

mysql_close();
?>

-----

Jeg får denne fejl:
You have an error in your SQL syntax near 'Format = 'format' Resolution = 'resolut' Subtitles = 'No' Sublan = 'Languages' W' at line 1

Nogen der kan gennemskue hvor fejlen ligger?
Avatar billede dmcn Praktikant
29. august 2002 - 16:09 #1
Du mangler et , før Format.
Avatar billede dmcn Praktikant
29. august 2002 - 16:09 #2
Faktisk mangler du en del! ;)
$SQL = "UPDATE Movielist SET Title = '$title', Size = '$size', Discs = '$discs', Format = '$format', Resolution = '$resolution', Subtitles = '$subtitles', Sublan = '$sublan' WHERE ID = '$id'";
Avatar billede dmcn Praktikant
29. august 2002 - 16:09 #3
Og det var så et svar.
Avatar billede gulekings2k Nybegynder
29. august 2002 - 16:13 #4
lol glemte en stak kommaer - min fejl
Avatar billede gulekings2k Nybegynder
29. august 2002 - 16:14 #5
jepper jeg fandt selv ud af det :=)
DOH !

Men her er pointene :)