Avatar billede lassegj Nybegynder
29. august 2002 - 15:50 Der er 9 kommentarer og
3 løsninger

Harddisk installation

Jeg har sat 2 Seagate harddiske i min computer, og har brugt et kabel, hvor den blå sidder på motherbordet, den blå til master, og den grå til slave. Men den vil ikke formatere min master. Den siger noget med at netværksdrevet ikke kan formateres. Jeg kan godt komme ind på drevet, men kan ikke trykker DIR! Hvad er der galt? Skal jeg bruge et andet kabel?
Avatar billede clausmeyer Nybegynder
29. august 2002 - 15:55 #1
har du sat master og slave på diskene

master = drev c
slave  = drev d

du har tjekket du har diskene med inde i biosen som master og slave.
Avatar billede kunze Nybegynder
29. august 2002 - 15:56 #2
Prøv at se på det i FDISK.

Mvh
Kunze
Avatar billede lassegj Nybegynder
29. august 2002 - 16:26 #3
Skal c være master?
For det er den ikke! Hvordan ædre jeg det?
Det sorte kabel skal jo være til master, og det grå til slave, eller hva?
Avatar billede kunze Nybegynder
29. august 2002 - 16:29 #4
Det kan du ikke sige.
Du har 2 diske. Den ene skal være Master og den anden Slave.
På den primære disk bør du placere dit boot drev, typisk C:

Mvh
Kunze
Avatar billede clausmeyer Nybegynder
29. august 2002 - 17:08 #5
der skal nok lige tilføjes at master drev c: skal sidde på den primær ide port og ikke fx secondær ide port

dine 2 diske skal sidde på den primære ide port som master (drev c) og slave drev d
inde i din bios vil du kunne se om du har placeret diskene rigtig hvis du laver en auto scan på diskene
Avatar billede thomaskristensen Nybegynder
29. august 2002 - 19:34 #6
Nej Nej det drev som er registreret som C: skal du bare flytte jumperen på omme bag på HD'en sidder en lille "dims" (jumper) som du bare skal flytte til master. Og på D: drevet flytter du den til slave.

Jeg har prøvet det masser af gange og det har virket vær gang

Håber det har været til hjælp.

VH

IT - Supporter

Thomas Kristensen
Avatar billede thomaskristensen Nybegynder
29. august 2002 - 19:36 #7
Ov ja Du skal slet ikke rode rundet i din BIOS 99.9 % af gangene laver du det kun værre ved at gøre det.
Avatar billede jørn meyer Mester
29. august 2002 - 19:41 #8
nå skal vi nu til og køre med titler ?

når man er inde i biosen må man forvente man ved hvad man har med og gøre .

nu har vi været med fra starten hvor man kørte med ibm xt computere og hdd systemet var mfm

det er ikke altid bundkortet registrer harddisk typen derfor det kan være en ide og tjekke i biosen
Avatar billede thomaskristensen Nybegynder
29. august 2002 - 19:50 #9
Det har jeg aldrig oplevet før, og desuden har jeg brugt lang tid på at lære alt om BIOS men har sjældent brug for det.

Og det med titler det kan jeg kun sige at jeg har gjort det ti vane at skrive det vær gang så kom ikke ´her og spi smart
Avatar billede lassegj Nybegynder
30. august 2002 - 14:10 #10
Jeg slettede alle partioner i fdisk, og lavede nye... nu virker det, bortset fra at jeg har et nyt problem!
Se http://www.eksperten.dk/spm/252029
Avatar billede kunze Nybegynder
30. august 2002 - 17:21 #11
Tak for point! :)

Mvh
Kunze
Avatar billede thomaskristensen Nybegynder
30. august 2002 - 17:25 #12
Tak for pointene

VH IT - Supprter Thomas Kristensen

Skriv hvis du er i tvivl om andet. :)