Avatar billede zer0c00l Juniormester
29. august 2002 - 15:25 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

Hvornår blev microchippen opfundet?

Hej eksperter..

Hvornår blev microchippen opfundet og hvem er den opfundet af?
Avatar billede stargate1000 Nybegynder
29. august 2002 - 15:33 #1
The microchip was also invented elsewhere, by two American's in the late 1950's.
Avatar billede stargate1000 Nybegynder
29. august 2002 - 15:33 #2
The invention of the microchip was made possible by the development of the transistor in 1947.
Avatar billede stargate1000 Nybegynder
29. august 2002 - 15:35 #3
Den blev opfundet i 1958.

He demonstrated the first working silicon microchip to his boss on September 12th 1958. BY Jack Kilby of Texas Instruments
Avatar billede zer0c00l Juniormester
29. august 2002 - 15:35 #4
"The microchip was also invented elsewhere" <-- Blev den opfundet før andre steder i verden? -hvor?
Avatar billede stargate1000 Nybegynder
29. august 2002 - 15:38 #5
Nej det er fordi artiklen snakker om england i starten. Derfor den snakker om at englænderne opfandt pommes frites osv og så hvad franskmændende opfandt.

Derfor står der elsewhere
Avatar billede stargate1000 Nybegynder
29. august 2002 - 15:38 #6
This week is National Chip Week but despite the English fondness for potato chips, pomme frite were actually a French invention of the 18th Century. The microchip was also invented elsewhere, by two American's in the late 1950's. Click on the
Avatar billede zer0c00l Juniormester
29. august 2002 - 15:39 #7
Hvordan blev den opfundet?
Avatar billede stargate1000 Nybegynder
29. august 2002 - 15:40 #8
copy/paste :)

This week is National Chip Week but despite the English fondness for potato chips, pomme frite were actually a French invention of the 18th Century. The microchip was also invented elsewhere, by two American's in the late 1950's. Click on the picture to see my flash movie explaining how microchips work, or discover more about their invention below.

Before microchips, making electronic circuits was a laborious business that involved soldering individual components together with the necessary wiring. The microchip did away with this by integrating both the electronic components and the wiring into a single unit.

The invention of the microchip was made possible by the development of the transistor in 1947. Transistors were made with new materials called semiconductors, such as silicon or germanium. In their pure state, silicon and germanium don't actually conduct electricity very well. But if they are treated with tiny amounts of either negatively or positively charged metal ions, the charged areas then permit the flow of electrons through the semiconductor.

At first transistors were made as discrete electronic components, but in 1958 Jack Kilby of Texas Instruments had an idea. Not only could you make transistors from semiconductors, but also resistors and capacitors. And since all the necessary components for a electronic circuit could be made from a semiconductor, there was no reason why they couldn't be made in situ on a single chip to make a completely integrated circuit. He demonstrated the first working silicon microchip to his boss on September 12th 1958.
Avatar billede zer0c00l Juniormester
29. august 2002 - 15:40 #9
Du modsiger dig selv.. Blev den opfundet i 1947 eller i 1958??
Avatar billede zer0c00l Juniormester
29. august 2002 - 15:42 #10
Kan osse være det bare er mig der tåger :)
Avatar billede stargate1000 Nybegynder
29. august 2002 - 15:43 #11
Den blev opfundet i 1958. Men udviklet udfra transistoren i 1947..

Den blev opfundet i 1958. I 1947 blev transistoren opfundet med nye materialer som man brugte til opfindelsen af microchippen.
Avatar billede zer0c00l Juniormester
29. august 2002 - 15:45 #12
aaarrrrhhh ok :) men se:

Begivenheder i 1971:

Kup i Uganda - Idi Amin
Kvinder får valgret i Schweiz
Intel fremstiller den første microchip
Louis Armstrong dør
Danmark: Oslobåden grundstøder ved Kullen.

"Intel fremstiller den første microchip" ???
Avatar billede ladyhawke Novice
29. august 2002 - 15:47 #13
ja fremstillet, men hvornår den blev opfundet og af hvem har ikke nødvendigvis noget med det at gøre...
Avatar billede stargate1000 Nybegynder
29. august 2002 - 15:47 #14
The Event of the Century:

7  Invention of the microchip (1958)  5.24  20870

Avatar billede stargate1000 Nybegynder
29. august 2002 - 15:48 #15
Tjek denne side:

http://www.time.com/time/time100/t100events.html

Her er de 100 største opfindelser gennem tiderne. Microchippen er nummer 7. Og der står 1958
Avatar billede stargate1000 Nybegynder
29. august 2002 - 15:49 #16
Der er forskel på at fremstille som firma og så at opfinde
Avatar billede zer0c00l Juniormester
29. august 2002 - 15:49 #17
hahaha!! nummer 1 er nice :)
Avatar billede zer0c00l Juniormester
29. august 2002 - 15:52 #18
ok stargate du får de 15 point :) mange tak.. Kan du (eller en anden) finde noget med microchips historie? Altså udvikling.. Så afsætter jeg 15 mere..
Avatar billede stargate1000 Nybegynder
29. august 2002 - 15:53 #19
Takker
Avatar billede zer0c00l Juniormester
29. august 2002 - 15:54 #20
Kan det lade sig gøre eller skal jeg bare lukke nu? Det er bare for ikke at lave 100 spørgsmål om det samme :)
Avatar billede stargate1000 Nybegynder
29. august 2002 - 16:00 #21
Måske skal du lukke dette og starte et nyt. Ved ikke hvor mange der ser dette spg. Men er ikke så kendt på eksperten.

fandt lige et link med computer historier om microchips..

http://www.ox.compsoc.net/~swhite/history/

ved ikke om det hjælper....
Avatar billede zer0c00l Juniormester
29. august 2002 - 16:08 #22
Du får bare dine point.. Jeg må finde ud af noget senere :) Tak for hjælpen..