Avatar billede drumos Nybegynder
29. august 2002 - 13:30 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

Random tal som ligger til den positive side.

Hvordan får jeg access til at lave et autonummer felt som indeholder et random (forskellige tal) som ligger til den positive side ?
Avatar billede puppetmaster Nybegynder
29. august 2002 - 13:32 #1
Hvad med noget VBA kode til at arbejde på feltet? Noget a la:

MyValue = Int((6 * Rnd) + 1)
Avatar billede puppetmaster Nybegynder
29. august 2002 - 13:34 #2
Ups, så ikke "autonummer felt"! :(
Avatar billede terry Ekspert
29. august 2002 - 13:35 #3
You CAN NOT
Avatar billede puppetmaster Nybegynder
29. august 2002 - 13:37 #4
Dvs. jeg antager at du med "autonummer felt" hentyder til typen af et felt i en tabel....
Avatar billede terry Ekspert
29. august 2002 - 13:37 #5
An autonumber will increment from 1 with incremenets of 1. Yoú can get Access to start at a given value but other than that your stuck with it.

Maybe it is possible in 2000/XP as it is in SQL where you can use a seed (increment by two) but random is out of the question!
Avatar billede drumos Nybegynder
29. august 2002 - 13:38 #6
ok, hvilken type felt skal jeg så bruge ?
Avatar billede puppetmaster Nybegynder
29. august 2002 - 13:41 #7
terry, han kan selvfølgelig vælge "vilkårlig", men så får han også negative tal......... ;(
Avatar billede terry Ekspert
29. august 2002 - 13:42 #8
What are you answering OK to?
If you want to control the number yourself then you can use a long integer and then you will need to make a function which calculates the next number each time you INSERT a new record.
Avatar billede drumos Nybegynder
29. august 2002 - 13:45 #9
Har fundet på noget nu mht din løsning puppetmaster *SS* Mange takker :)
Avatar billede puppetmaster Nybegynder
29. august 2002 - 13:49 #10
Hmmmm.....takker for point, selv om jeg ikke rigtig gjorde noget for at fortjene så mange...
Avatar billede terry Ekspert
29. august 2002 - 13:50 #11
selv tak :o)
Avatar billede drumos Nybegynder
29. august 2002 - 13:54 #12
du gav mig ideen med "Int((6 * Rnd) + 1)" - som jeg ikke lige havde tænkt på *S*