Avatar billede chr Nybegynder
28. august 2002 - 22:53 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

VPN forbindelse dør ved Verifying user/pass

Hejsa..

Jeg har problemer med at connecte til min arbejdsplads med VPN. Jeg har en server derhjemme, som med 2 netkort er sat til 1. Worldonline router og 2. til switch (LAN). Min computer er klient på lan'et.

Så vidt jeg kan se er problemet i serveren, da VPN virker fint hvis jeg sætter klienten direkte til routeren. Dvs Routing og RRAS må være problemet, men jeg har gået opsætningen igennem uden at finde nogen fejl. Den er sat op som ICS (internet deling). Jeg er lidt skråsikker på om det er den rigtige opsætning?

Da routeren samtidig er firewall er der ikke nogen portfiltre slået til i serveren.

Det kan godt være jeg har stirret mig blind på det efterhånden. Har i nogen forslag?

/Chr
Avatar billede techbiz.dk Nybegynder
28. august 2002 - 23:08 #1
hvis du kan få vpn connection til at virke når du sætter din klient på lan'et sammen med serveren så er det vel ikke rras/vpn opsætningen, men nok mere forbindelsen fra internettet ind til rras.

Hvis den kan connecte som du skriver men dør ved validering tyder det på at porten 1723 er ok, men at protokol 47(gre) ikke er åben begge veje.
Avatar billede techbiz.dk Nybegynder
28. august 2002 - 23:19 #2
forstår jeg det rigtigt hvis din vpn server er bagved en ics?
Avatar billede chr Nybegynder
28. august 2002 - 23:24 #3
min vpnserver på arbejdet står bag en firewall men ikke en ics. VPN virker fint for de andre ansatte, men ikke for mig så længe jeg er bag min server derhjemme. Hvis jeg skal vpn'e til arbejdet skal jeg igennem ics på min server derhjemme. Denne er sat op til ikke at filtrere noget som helst fra da dette sker i routeren.

Skal RRAS på min hjemmeserver sættes op manuelt, eller ikke som ICS?

Chr
Avatar billede techbiz.dk Nybegynder
28. august 2002 - 23:26 #4
jeg ville ikke sætte den op som ics, er det ikke en win2k srv? så sæt den op til internet gateway, så filtrere den stadig ingenting. og hvis det ikke virker er det din router foran din hjemme srv som ikke tillader eller understøtter proto47
Avatar billede chr Nybegynder
28. august 2002 - 23:32 #5
...sorry,

den har hele tiden været sat op som internet gateway server og ikke ics.

Chr
Avatar billede chr Nybegynder
28. august 2002 - 23:33 #6
hvis ikke min router understøtter prot. 47 hvorfor kan jeg så connecte når routeren sidder direkte på klienten?

Chr
Avatar billede techbiz.dk Nybegynder
28. august 2002 - 23:35 #7
virker internet traffik som det skal igennem rras?
Avatar billede chr Nybegynder
28. august 2002 - 23:36 #8
ja, jeg er på nettet nu uden problemer...
Avatar billede chr Nybegynder
15. januar 2003 - 15:20 #9
problemet ikke løst, lukker spm.