Avatar billede maximus25 Nybegynder
28. august 2002 - 22:25 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

terminal setup

Hejsa
Jeg har en window 2000 server som jeg godt ville administrerer via et terminalvindue...mit problem er at jeg ikke har prøvet det før....min anden maskine hjemme hos mig selv kører XP så hvis der er ne der ved hvad man skal gøre for at køre en terminal på Windows 2000 serveren og min XP maskine så er det bare for fedt
Avatar billede e.p. Nybegynder
28. august 2002 - 22:33 #1
Server:
tilføj fjern programmer ---> windows componenter ---> installer (hav 2 disketter parat)

client ---> instaler fra disketten
Avatar billede e.p. Nybegynder
28. august 2002 - 22:37 #2
derefter får du en snap-in på serveren start ---> programs ---> aministative tools ---> terminal service manager

her kan du "rode lidt rundt"
Avatar billede maximus25 Nybegynder
28. august 2002 - 22:50 #3
kan man ikke gøre det uden disketter...jeg har ikke et diskettedrev i min server
Avatar billede fanoe Nybegynder
29. august 2002 - 09:57 #4
Hvis du har XP, Kan du via Fjernskrivebord koble op imod en 2000 Terminal Server!
Avatar billede bjarnebit Nybegynder
03. september 2002 - 17:07 #5
Allerførst installere du Terminal serveren på din W2K. Dette gøres under Windows Component.

Husk under wizarden at fortælle dette er en administration installation. Dette giver dig 2 "gratis" clienter.

Når dette er udført kan du fra Misrocoft download center hente en Patch til IIS sådan du ikke behøver installere en client. Patchen forbereder en side man kan accesse via sin browser og denne vej, åbne terminal vinduet.
Avatar billede simob Nybegynder
03. september 2002 - 18:24 #6
Hvis i er interesseret i nogle nye IT-bøger som jeg vil sælge billigt så se:

http://www.eksperten.dk/spm/253193

Vi må jo hjælpe hinanden :-)

P.S. undskyld forstyrrelsen