Avatar billede thorfinn Nybegynder
28. august 2002 - 20:45 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til oprettelse af tabel

Jeg er pisselortedårlig til alt det der MySQL pis. Jeg bruger Frserverplads, og bruger derfor deres MySQL ting. Men jeg kan ikke finde ud af at oprette en tabel, som jeg skal bruge til en kalender. DEtte er det svar jeg får når jeg har tastet alt det ind som jeg skal, håber at der er nogen der kan se fejlen:

Fejl
SQL-forespørgsel :

CREATE TABLE `kalender` (`id` INT NOT NULL, `aar` INT NOT NULL, `maaned` TINYINT NOT NULL, `dato` TINYINT NOT NULL, `emne` TEXT NOT NULL, `besked` MEDIUMTEXT(100) NOT NULL, `yymmdd` BIGINT NOT NULL, PRIMARY KEY (`id`), INDEX (`aar`, `maaned`, `dato`, `emne`, `besked`, `yymmdd`))

MySQL returnerede:

You have an error in your SQL syntax near '(100) NOT NULL, `yymmdd` BIGINT NOT NULL, PRIMARY KEY (`id`), INDEX (`aar`, `maa' at line 1

Håber at der er nogen der vil hjælpe
Avatar billede Slettet bruger
28. august 2002 - 20:53 #1
Du skal ikke give en længde på et felt, når du anvender MEDIUMTEXT (og lign.):

CREATE TABLE `kalender` (`id` INT NOT NULL, `aar` INT NOT NULL, `maaned` TINYINT NOT NULL, `dato` TINYINT NOT NULL, `emne` TEXT NOT NULL, `besked` MEDIUMTEXT NOT NULL, `yymmdd` BIGINT NOT NULL, PRIMARY KEY (`id`), INDEX (`aar`, `maaned`, `dato`, `yymmdd`))
Avatar billede thorfinn Nybegynder
28. august 2002 - 21:32 #2
Hvis jeg ikke gør det kommer der vist nok den samme besked op
Avatar billede Slettet bruger
28. august 2002 - 21:36 #3
Nej, du kan jo prøve, men den "query" jeg lige har givet dig.
Avatar billede thorfinn Nybegynder
29. august 2002 - 09:56 #4
så virkede det. Tak for hjælpen