Avatar billede kongstad Nybegynder
08. september 2000 - 13:53 Der er 19 kommentarer og
2 løsninger

Current Visitor

Det burde sgu egentlig hedder Begynderen.dk.
No shit, jeg skal bruge en counter some viser hvor mange besøgende er online lige nu, faktisk ligesom den man kan se over til venstre.
Skal jeg virkelig hen og lave en DB eller kan jeg nøjes med en Global.asa og en source kode.
Den skal være i tekst og lille og besked.

Point gives til person med en færdig lavet counter
:-]
Avatar billede styrmand Nybegynder
08. september 2000 - 14:11 #1
I ApplicationOnStart
Skriver du
Application(\"Taeller\")=0

I SessionOnStart skriver du
Application.lock
Application(\"taeller\")=Application(\"taeller\")+1
Application.unlock

I SessionOnEnd skriver du
Application.lock
Application(\"taeller\")=Application(\"taeller\")-1
Application.unlock

Herefter kan du referere til tælleren overalt i din apllikation.
NB!Hvis du genstarter din server, nulstilles counteren
Avatar billede sa Nybegynder
08. september 2000 - 17:34 #2
... Antallet af personer vil så eksempelvis kunne udskrives med følgende linie:

response.write \"Antal besøgende lige nu: \" & application(\"taeller\")
Avatar billede styrmand Nybegynder
08. september 2000 - 19:19 #3
Jeps.
Avatar billede kongstad Nybegynder
08. september 2000 - 19:45 #4
Som jeg sagde er jeg en idiot til dig, kan i ikke lave et script såen at jeg kan indsætte det direkte i et dokument
Avatar billede sa Nybegynder
08. september 2000 - 19:50 #5
Det øverste (fra styrmand) indsættes i filen global.asa, som skal lige i roden på domainet.

Linien

response.write....

som jeg skrev tidligere, kan indsættes på en hvilken som helst asp-side. (Indenfor <% og %>)
Avatar billede sa Nybegynder
08. september 2000 - 19:52 #6
Global.asa skal helt præcist se ud som følgende:

=========

<script language=VBScript runat=Server>

Sub application_OnStart
Application(\"Taeller\")=0
End Sub

Sub Session_OnStart
Application.lock
Application(\"taeller\")=Application(\"taeller\")+1
Application.unlock
End Sub

Sub Session_OnEnd
Application.lock
Application(\"taeller\")=Application(\"taeller\")-1
Application.unlock
End Sub

Sub application_OnEnd
End Sub

</script>

Avatar billede kongstad Nybegynder
08. september 2000 - 20:04 #7
Det var så Globa.asa, hvad skal jeg sætte in på selve siden du får pointne hvis det virker :0
Avatar billede styrmand Nybegynder
08. september 2000 - 20:24 #8
Det har du jo selv skrevet tidligere.:-)
<%
response.write \"Antal besøgende lige nu: \" & application(\"taeller\")
%>
Avatar billede kongstad Nybegynder
08. september 2000 - 20:39 #9
Okay global.asa virker, og jeg har sat den in i dokumentet såen her, men det virker ikke.

<%
response.write \"Antal besøgende lige nu: \" & application(\"taeller\")
%>
<HTML>

<HEAD>
<title>Untitled Document</title>
</HEAD>

<body bgcolor=\"#000000\" text=\"#ffffff\" link=\"#804040\" vlink=\"#008080\" alink=\"#004080\">

</BODY>
</HTML>
Avatar billede styrmand Nybegynder
08. september 2000 - 20:53 #10
Har du lavet deling på dit applikationsbibliote?
Dit bibliotek som indeholder filerne , skal (helst) være placeret under c:\\inetpub\\wwwroot\\etellerandetnavn\\
I Stifinder højreklikker du på biblioteket og vælger egenskaber-webdeling. Her afkrydser du \"Del denne mappe som\" og accepterer navneforslaget og godkender de øvrige spørgsmål.
Når du tester din applikation, åbner du din browser og angiver følgende i Adresselinien:
Http://localhost/Etellerandetnavn/dittestdok.asp.
Hvis du har en anden server, skal du angive navn eller IP adresse på denne.
Avatar billede kongstad Nybegynder
08. september 2000 - 21:13 #11
Den siger bare Siden kunne ikke vises
Avatar billede styrmand Nybegynder
08. september 2000 - 21:20 #12
Er din server startet? Det er den, hvis du kan definere deling. Hvilken server bruger du?
Avatar billede kongstad Nybegynder
08. september 2000 - 21:20 #13
ICQ Uin:16252323
Avatar billede styrmand Nybegynder
08. september 2000 - 21:23 #14
Jeg anvender ikke ICQ.:-(
Avatar billede kongstad Nybegynder
08. september 2000 - 21:27 #15
Damn, jeg fatter ikke hvad der sker, men jeg skaffer dig adgang til mit C drev, så kan du selv se (via ftp program) du kan kun læse, Vil du prøve?
Avatar billede styrmand Nybegynder
08. september 2000 - 21:30 #16
Ja, Men jeg er ikke sikker på om det fører noget med sig.
Jeg kan lave et chatroom, på 2 min. så hvis du lige venter lidt, så vender jeg tilbage.
Avatar billede kongstad Nybegynder
08. september 2000 - 21:31 #17
m\'kay, hvordan faen kan du leve uden ICQ!?
Avatar billede styrmand Nybegynder
08. september 2000 - 21:33 #18
Prøv at logge ind på www.Cyberskolen.dk/chat.asp
Avatar billede kongstad Nybegynder
08. september 2000 - 22:04 #19
Sorry Styrmand du skulle have haft 200, og sa skulle have haft 50, men der gik noget galt, håber du er tilfreds, TAK FOR HJÆLPEN FOKS
Avatar billede styrmand Nybegynder
08. september 2000 - 22:05 #20
Det med ICQ, det ved jeg ikke, men min læge påstår, at der er liv.:-)

Tak
Avatar billede kongstad Nybegynder
08. september 2000 - 22:57 #21
Det virker fint på min siden. men hvordan ændre man skrifttupe pg farve??!?!?!?