Avatar billede bramsen Nybegynder
28. august 2002 - 15:18 Der er 3 kommentarer

CD ROM Problemer

Hej,

Jeg har fornyligt fået problemer med mit cdrom drev. Hvis jeg starter pcen op og der sidder en skive i CDromen vil den ikke altid starte windows helt op, før jeg tager cden ud af drevet. Ydermere er pc en begyndt at fryse når jeg sætter en cd i. Hvis jeg vil brænde en cd over fryser den, indtil jeg tager master cden ud af drevet, så kører den videre.
Er der nogleder kan hjælpe mig med det.

Mit system:
1ghz t-bird
chaintech bundkort
256 Ram, GF 2 mx400
Win2000
Avatar billede domino1977 Nybegynder
28. august 2002 - 15:48 #1
Hmmm.... har du tjekket om dine cd-rom & brænder sidder på samme IDE kabel???

Eller osse skulle du prøve at sætte din cd-rom til at vælge Cable select!!!!
Avatar billede bramsen Nybegynder
28. august 2002 - 15:52 #2
Min cdrom og brænder sidder på samme kabel. Jeg har lige så lige fået den til at brænde en enkelt cd, men det tog 4 gange så lang tidsom normalt. Skal harddisken køre som gal under den process?
Undskyld min uvidenhed, men hvad er  "cableselect"?  :O)
Avatar billede domino1977 Nybegynder
29. august 2002 - 08:11 #3
Cable Select = at den selv finder ud af om den skal være "master" eller "slave"..

Prøv det her:
Primary Master: Din Hardisk (Sættes til master)
Primary Slave: Cd-Rom (Sættes til Cable Selcet)
Secondary Master: Cd-Rom brænder (Sættes til master)