Avatar billede sbay Nybegynder
27. august 2002 - 14:00 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Notes til Word i LotusScript

Hej

Jeg har fundet noget spændende kode på Sandbox, men det kniber med at få det til at virke! Kig efter linien med stjerner over!

http://www-10.lotus.com/ldd/sandbox.nsf/ecc552f1ab6e46e4852568a90055c4cd/39d365d1d269d5a588256af40051d9bb?OpenDocument&Highlight=0,word

------- Koden ---------

Here is the code for creating a new  Word document with form fields and updating the form fields with predefined values.

If you are in a UIDcument it is very easy to substitue the predefined values with variables/fields from the UIDocument

Dim s As New notessession
Dim todaydate As New notesdatetime("Today")

Dim word As Variant
Dim wordoc As Variant

Dim todaysdate As String
Dim orderid As String
Dim producedby As String
Dim storeid As String
Dim customername As String
Dim address As String
Dim citytown As String
Dim postcode As String
Dim daytimeno As String
Dim eveningno As String

'Predefined values: (replace with field values from uidoc)
todaysdate = todaydate.localtime
orderid = "2183763248"
producedby = s.username
storeid = "12345"
customername = "John Doe"
address = "Apartment 5c, 5 Test Avenue"
citytown = "Testtown"
postcode = "XX5 5XX"
daytimeno = "1234567890"
eveningno = "0987654321"

'Create the Word object:
Set word = CreateObject("Word.Application") 'Create Word object
*********************** Her stopper min debugger ****
Call word.documents.add("Return and
*********************************
Synes heller ikke denne linie ligner normal Scriptkode. Den eneste ADD function jeg kan finde gælder for en NotesCollection!!!! Hjælp ønskes!

Uplift.dot") 'Create a new document based on the template "Return and Uplift.Dot"
Set worddoc = word.activedocument 'Get a handle for the active document

'Assign the field values:
worddoc.FormFields(1).result = todaysdate
worddoc.FormFields(2).result = orderid
worddoc.FormFields(3).result = producedby
worddoc.FormFields(4).result = storeid
worddoc.FormFields(5).result = customername
worddoc.FormFields(6).result = address
worddoc.FormFields(7).result = citytown
worddoc.FormFields(8).result = postcode
worddoc.FormFields(9).result = daytimeno
worddoc.FormFields(10).result = eveningno

worddoc.saveas(customername) 'save the document with the filename of "John Doe.doc"
word.visible = True 'Comment this line if you don't want to show Word.
'word.quit 'remove comment if you want to close rather than show Word.

Det virker som om den ikke kan finde templaten, der ellers er attachet til dokumentet med knappen der udfører ovenstående kode!
Avatar billede jespernaur Nybegynder
27. august 2002 - 16:17 #1
Det der sker er, at den forsøger at skabe et ny Word-dokument baseret på templaten "Return and Uplift.dot". For i øvrigt at forstå hvad der foregår, er du nødt til at sætte dig ind i Words objektmodel - den vil typisk ikke være beskrevet i Lotus Notes dokumentationen.

Det kan fx gøres ved at starte Word, trykke ALT-F11 for at komme i Word Visual Basic for Applications, efterfulgt af F2 for at starte Object Browser - her skal du så kigge dig meget omkring.

Mvh
Jesper Naur
Avatar billede sbay Nybegynder
28. august 2002 - 11:48 #2
jeg er med på at den prøver at lave dokumentet, men fejlen kan jeg ikke regne ud:

Microsoft Word: The document name or path is not valid.

Jeg har vedhæftet templaten, men lige lidt hjælper det!

Følgende står ved downloaden:
The LotusScript creates a new Word document based on the attached Word template ("Return and Uplift.dot") and populates the included form fields with the predefined values.

Jeg ved ikke hvad det er jeg ikke gør rigtigt!
Avatar billede sbay Nybegynder
28. august 2002 - 15:39 #3
Fedt har luret det. Man skal bare angive den absolutte sti til templaten:
Call word.documents.add("C:\unzipped\wordintegration\test.dot")