Avatar billede duffe1 Nybegynder
27. august 2002 - 11:51 Der er 6 kommentarer

Compile VB i asp.net

Hvordan compiler jeg en *.aspx side skrevet i VB (blandet med html selvfølgelig), så det kan køre ?

Så vidt jeg ved, så kan man let gøre det i Visual Studio, men det har jeg ikke.
Avatar billede z42cool Nybegynder
27. august 2002 - 11:52 #1
En aspx side skal ikke kompiles, den JIT kompiles på din webserver når den bliver forespurgt!
Avatar billede z42cool Nybegynder
27. august 2002 - 11:53 #2
Det eneste du skal gøre er at oprette er virtuelt bibliotek på din webserver som fungerer som rod for din web applikation. I dette bibliotek smider du din aspx fil hvorefter den ved en forespørgsel fra en klient vil blive JIT (just-in-time) kompilet og afviklet.
Avatar billede duffe1 Nybegynder
27. august 2002 - 12:31 #3
Jeg så ellers sådan en "HowTo", hvor de skrev, at man skulle precompile koden. De gjorde det med Visual Studio. Jeg kan heller ikke få det til at virke på den måde, du siger.

Hvad mener du med et "virtuelt" bibliotek ?
Avatar billede z42cool Nybegynder
27. august 2002 - 14:00 #4
Har du IIS (internet information server) installeret på din maskine? Hvis ja - så åbner du Internet programstyring (Kontrol Panel -> Administration -> Internet programstyring), udfolder den node der er din maskine, højreklikker på "Standard-Websted" og vælger Ny->Virtuel mappe og følger guiden. Derefter flytter du din .aspx fil til den mappe du valgte som din virtuelle mappe. Start nu IE og tast http://localhost/virtuel_mappe_navn/navn_paa_aspx_fil.aspx
Avatar billede duffe1 Nybegynder
27. august 2002 - 14:27 #5
Ok, men jeg troede det var godt nok at putte det ind i c:\Inetpub\wwwroot\

Det er der jeg kører alle mine asp og html dokumenter fra (og fra undermapper)
Avatar billede z42cool Nybegynder
27. august 2002 - 14:59 #6
Det burde også være godt nok at putte det ind i din wwwroot mappe! Har du installeret .Net frameworket på din maskine?