Avatar billede ecoder Nybegynder
26. august 2002 - 18:29 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

ang.: validering af asp sider der overholder xhtml standard?

Hejsa.......er der nogen der lige har tid til at se hvad de mest generelle fejl er her på mine sider?

Jeg fatter det simplethen ikke, den siger der er en fejl ved asp endelsen tror jegs 1000 steder. Har sat & ind men hvad med ?. Skal der nogle specs foran spørgsmåæstegnet også?

Validate Link:

http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2F217.157.130.248%2FNew_dktele%2F&charset=%28detect+automatically%29&doctype=%28detect+automatically%29

Mvh ecoder.....
Avatar billede neteffect Nybegynder
26. august 2002 - 19:11 #1
Når man klikker på dit link, siger validatoren at din server svarer 500 Internal Server Error.
Avatar billede ecoder Nybegynder
26. august 2002 - 19:18 #2
Avatar billede neteffect Nybegynder
26. august 2002 - 19:25 #3
Still same old shit:

I got the following unexpected response when trying to retrieve http://217.157.130.248/New_dktele/default.asp?page=home:

500 Internal Server Error
Please make sure you have entered the URI correctly.
Avatar billede ecoder Nybegynder
26. august 2002 - 19:32 #4
Hvordan kan det lade sig gøre, når jeg klikker på linket at jeg suser lige igennem!

Sært..........prøv lige en gang til, har siddet og arbejdet med online sitet!

Det her link er direkte til validerings siden på w3c.org

http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2F217.157.130.248%2FNew_dktele%2Fdefault.asp%3Fpage%3Dhome

Og det her er sitet på min server:

http://217.157.130.248/New_dktele/default.asp?page=home

Skal virke

:-( Mvh ecoder
Avatar billede neteffect Nybegynder
26. august 2002 - 19:44 #5
Så kører vi.

Links inde i options kan den ikke li'

Mon ikke det er nemmere først at validere til HTML og så tage XHTML bagefter?
Avatar billede ecoder Nybegynder
26. august 2002 - 19:50 #6
Jeg er ikke lige med m.h.t. >> nemmere først at validere til HTML og så tage XHTML bagefter?

Hvorfor det?

>>Links inde i options kan den ikke li' = URL + indhold Looper igennem min DB. Så det kan jeg ikke gøre noget ved.

Jeg tænker mere på de ID'r der? Hvad er der med dem?
Avatar billede neteffect Nybegynder
26. august 2002 - 19:58 #7
Samme id'er er defineret flere gange, lnk03 flest gange.

Hvis du ikke vil gøre noget ved dine links inde i options, er der vel heller ingen grund til at pine validatoren yderligere?
Avatar billede ecoder Nybegynder
26. august 2002 - 20:27 #8
jo det er ikke det.............neteffect, jeg vil gerne validere. Men jeg ved ikke hvordan jeg skal rette det?

F.eks.: "Samme id'er er defineret flere gange, lnk03 flest gange" >> Det er jo det der er hele pointen med id'er og classes i css. At man kan genbruge en style,- ikke sandt?
Avatar billede neteffect Nybegynder
26. august 2002 - 20:38 #9
id må kun optræde én gang pr. side. I et stylesheet refereres til en id med #, fx

#pageheader { background-color: red }

class kan optræde mange gange. I stylesheet refereres med . (punktum), fx

.lnk03 { color: red }

Du referer til en CSS class ved i taggen at skrive class="minClass", fx således: <a href="blahblahblah.asp" class="lnk03">blahblahblah</a>
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
26. august 2002 - 20:41 #10
id kan da sagtens (og må også) optræde flere gange

#divone {}
#divtwo {}

<div id="divone"></div>
<div id="divtwo"></div>
Avatar billede ecoder Nybegynder
26. august 2002 - 20:42 #11
okay det vidste jeg fandme ikke..........troede de havde nøjagtig samme effekt! Hehehe,- takker

Vil du måske være så venlig og give et par gode råd til nogle af de fleste fejl der er gengangere også? :-)

Går sgu i gang med at lave det om til class's med det samme.....
Avatar billede ecoder Nybegynder
26. august 2002 - 20:44 #12
>> pelkjaer det er jo ikke den samme id der bliver brugt der?

tror neteffect mente:

#divone {}

<div id="divone"></div>
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
26. august 2002 - 20:48 #13
Nåhh :)
Ja det er jo straks noget andet.
Avatar billede ecoder Nybegynder
26. august 2002 - 20:54 #14
Hehehe..........okay! Så det er classes jeg skal bruge i stedet?

Hvad med de ID'er der i min Querystrings? Der er et side.asp?page=profil f.eks. Hvad fanden skal jeg gøre med det ? tegn der......har lavet & tegnet til &amp;
Avatar billede neteffect Nybegynder
26. august 2002 - 21:12 #15
Lidt mere at løbe på:

linie 33: der er to " hvor der kun skal være én

linie 95: Det er som tidligere nævnt ikke tilladt at have <option><a href="blablabla.asp">blablabla</a></option>

linie 166: Jeg har ikek sat mig ind i hvad der foregår. Det må du tage senere.

linie 141: Når det skal være XHTML, skal <br> have en slags indbygget slut-tag. Erstat alle <br> med <br />
Avatar billede ecoder Nybegynder
26. august 2002 - 21:15 #16
cool takker..............;-) point for you!
Avatar billede neteffect Nybegynder
26. august 2002 - 21:23 #17
Selv tak!