Avatar billede benjaminbiegel Nybegynder
26. august 2002 - 14:32 Der er 3 kommentarer

Regionsfri Liteon

Jeg har et Liteon DVD-rom LTD 163Ddrev, som desværre er kodet. Jeg ved ikke om man skal til at lodde på den, eller man kan få noget software som kan gør den kodefri, eller resette antallet af regions-skift.

Håber der er nogle som ved noget, eller har et link!
Avatar billede angel_seraphiel Nybegynder
26. august 2002 - 14:34 #1
Er du sikker på at det er lovligt ?
-Ja, hvad ved jeg, jeg vil bare lige vide, inden man forsøger at hjælpe.. :)
Avatar billede benjaminbiegel Nybegynder
26. august 2002 - 14:37 #2
hmm, jeg kan ikke se hvorfor det skulle være ulovligt, men der er selvfølgelig en grund til at de laver spærringen. Men jeg synes det lyder unfair at man skal købe to DVD drev for at se film.
Avatar billede ng_tnt Nybegynder
26. august 2002 - 15:00 #3
Læs nedenstående........

What is RPC, RPC-2, RCE, CSS and Macro-Vision?
Because DVD was develop designed to store and playback movies, the eight major film industry company had a hand on setting the specifications: CSS (Content Scramble System) is added to prevent digital duplication of DVD disc; Macro-Vision is added to prevent copying through analog devices such as VCR. Due the different release time of DVD version of films in different regions of world, the film industry wanted to prevent DVD sold in one region be able to transported to where is title is not release. Based on this requirement, the film industry divided the world into 7 regions (see attached table), and required all DVD disc and DVD playback devices to embed regional code. Only when the disc's regional code match that of the player, can the movie be played, and this is called Regional Playback Control (RPC).
However, these three method of protection have all been hacked. There are a lot of maker of all-region discs and all-region players. So, the movie industry introduced RCE (Regional Control Enhancement) that render all the all-region playback devices useless.
RPC-2 is set of DVD-ROM use only. It allows PC users to change regional code setting on their DVD-ROM drive 5 times in order to play movies from different region. After the fifth time, the drive must be returned to manufacture to reset PRC-2 counter in order to make future changes. And the manufacture is only allowed to perform such reset 4 times. So, after a total of 25 changes of regional code, a user can no longer change settings on DVD-ROM drive.

Regional Code Covered Area

# 1 US, Canada Area

# 2 Japan, Europe, Mid-East, Egypt, South Africa, Greenland, Western Asia

# 3 Taiwan, South Korea, South-eastern Asia

# 4 Central and South America, New Zealand and Australia,

# 5 Africa, Central-Asia, Russia, Mongolia, India

# 6 China

# 7 For use in aircraft only.