Avatar billede sasdk Nybegynder
26. august 2002 - 12:17 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Redhat 7.3 install problem

Jeg har et irreterende problem, som jeg ikke forstår.

Jeg har hentet de 3 valhalla ISO'er fra sunsite.dk og brændt dem ud med NERO. Jeg ønsker at installere linux på en partition på en HD der sidder på en ganske alm. ATA100 ide controller på mit Epox bundkort, og jeg booter altså på redhat cd 1. Det virker fint, jeg partitionerer og vælger pakker osv, men når pakkerne så skal installeres går det galt...

Den allerførste pakke glib common etellerandet, bliver forberedt men så kommer der en fejlmedd. der siger at der er opstået et problem med enten hd, mediet der gør at den ikke kan installere...

Det forstår jeg ikke, fordi det er helt basic hardware ?????
Avatar billede sasdk Nybegynder
26. august 2002 - 12:18 #1
cd'en er helt ridsefri for den er lige brændt... pakken kan godt kopieres ud fra den, det har jeg prøvet af
Avatar billede dank Nybegynder
26. august 2002 - 17:38 #2
Jeg har haft lignenede problem. Brændte en ny CD1 og så kørte det
Avatar billede alexbp Nybegynder
27. august 2002 - 16:48 #3
Prøv at køre et CRC-checksum check på hver CD-ROM, hvor en algoritme "beregner" om der er fejl i installations-CD'erne
Avatar billede sasdk Nybegynder
02. september 2002 - 14:14 #4
har lige været uden internet pga. pisse flade TDC!!!

alexbp -> det lyder som en god ide, men kender ikke lige måden ? kan du forklare det lidt mere specifikt, altså hvordan jeg gør ?
Avatar billede sasdk Nybegynder
23. november 2002 - 17:18 #5
der var fejl på alle cd'er... måtte downloade igen og brænde igen, så jeg giver ingen point. Håber det er ok, ellers må i brokke jer