Avatar billede zhy Nybegynder
25. august 2002 - 19:25 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Exceptions

har lånt et lille stump kode.... men der er noget jeg ikke helt forstår.
Hvad betyder :
catch (Exception e){
e.printStackTrace();
System.exit(1);
}

Håber i kan hjælpe
Avatar billede jakoba Nybegynder
25. august 2002 - 19:45 #1
catch sætningen aktiveres når der er blect kaster et Exception indeni den der står foran.
try {
    // noget kode der afsender en exception
    throw new Exception( "ups, noget gik galt" );
}

denne catch fanger enhver mulig exception, man kunne også lave en der var mere specifik og fx kun fangede IOExceptions
catch (IOException e){
    // efter der er fanget et exception objekt kan det
    // tilgås herinde i klammerne via navnet e
}

printStackTrace(); // funktionen udskriver en stacktrace så man kan se hvor den exception blev trigget.
System.exit(1);    // afslutter programmet.

mvh JakobA
Avatar billede zhy Nybegynder
25. august 2002 - 19:47 #2
Tak for det hurtige svar :)
Avatar billede disky Nybegynder
25. august 2002 - 21:42 #3
Zhy:

Det er EXTREMT dårlig programmering at fange 'exception' man catcher altid specifikt de exceptions der kan opstå.

Det eneste sted det kan tilgives at catche Exception direkte, er i din main() metode