Avatar billede itarkiv Nybegynder
25. august 2002 - 16:21 Der er 9 kommentarer

Mysql

Hvorfor sker der intet, når jeg submitter?

Indsæt vare:<p>
<form action="1.php" method="post">
Overskrift:<input type="text name="overskrift">
<P>
Beskrivelse:<input type="text name="beskrivelse">
<P>
Billede-sti:<input type="text name="billed">
<P>
Pris:<input type="text name="Pris"><P>
<input type="submit" value="indsæt">
</form>

----
1.php
----

<?php

//Forbindelse til database skabes

mysql_connect("localhost", "kim", klne2000");
mysql_select_db("kim");
mysql_query("insert into shop (id, overskrift, billede, pris, tekst) VALUES ('', '$overskrift', '$billede', '$pris', '$tekst')") or die (mysql_error());

echo "Vare tilføjet!";
?>
Avatar billede itarkiv Nybegynder
25. august 2002 - 16:22 #1
Pis, nu kom koden med :(
Avatar billede jakoba Nybegynder
25. august 2002 - 16:25 #2
indføj forrest i dit php-script:

if ( isset( $_POST ) ) extract( $_POST );

mvh JakobA
Avatar billede itarkiv Nybegynder
25. august 2002 - 16:28 #3
Jeg fandt ud af, hvorfor der intet skete, jeg havde (heldigvis) skrevet min adgangskode forkert. Nu er jeg kommet frem tid, hvor den skriver "vare tilføjet". Men når jeg bagefter tjekker min database, så er den tom.
Avatar billede dmcn Praktikant
25. august 2002 - 16:32 #4
Er det kodeord du har skrevet her det korrekte? For så sletter jeg spørgsmålet asap. :)
Avatar billede itarkiv Nybegynder
25. august 2002 - 16:33 #5
Nej, jeg skrev det heldigvis forkert :)
Avatar billede dmcn Praktikant
25. august 2002 - 16:33 #6
OK. :)
Avatar billede cgroup Nybegynder
26. august 2002 - 04:55 #7
mysql_query("insert into shop (id, overskrift, billede, pris, tekst) VALUES ('', '$overskrift', '$billede', '$pris', '$tekst')") or die (mysql_error());

Prøv at lave dem om til:
mysql_query("INSERT INTO shop SET overskrift = '$overskrift', billede = '$billede', pris = '$pris', tekst = '$tekst'") or die mysql_error();

MVH
Peter
Avatar billede halu Nybegynder
26. august 2002 - 13:10 #8
Der kan være flere ting.
1) din form er ikke valid
du har eksempelvis:
<input type="text name="overskrift">
Men der findes ikke en input type der er "text name=" !!!!
og du får ikke sat nogle post varible.

Din sql ser også forkert ud men det er nu ikke sikker
det felt du kalder id, er det sat til at acceptere strenge og må strengen være tom? - er det et autoidex felt skal din sql se ud som følger:

INSERT INTO shop (overskrift,billede,pris,tekst) VALUES ('$overskrift','$billede','$pris','$tekst')

det vil sætte de 4 strenge $overskrift, $billede,$pris,$tekst ind i tabellen

Men husk igen der skal være overensstemmelse mellem typerne i INSERT udtrykket og databasens felt definitioner, så hvis pris feltet i databasen ikke er VARCHAR eller en andet streng accepterende format er din sql ikke valid.

->cgroup
det er vist en sammenblanding af INSERT og UPDATE du laver der ;-)
Avatar billede cgroup Nybegynder
26. august 2002 - 13:39 #9
Hej Halu

Jeg bruger altid den syntax det virker fint for mig.

MVH
Peter